BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zrałek Jolanta
Tytuł
Kształtowanie zachowań konsumentów w toku rynkowej komunikacji przedsiębiorstw
Shaping the Attitudes and Behaviour of the Consumers During the Market Communication of the Enterprises
Źródło
Studia Ekonomiczne / Akademia Ekonomiczna w Katowicach, 2001, nr 17, s. 161-189
Tytuł własny numeru
Zachowania konsumentów a marketing
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Komunikowanie interpersonalne, Public relations, Komunikowanie marketingowe
Consumer behaviour, Interpersonal communication, Public relations, Marketing communication
Uwagi
summ.
Abstrakt
Działalność komunikacyjna przedsiębiorstw w dużym stopniu skupia się na kreowaniu społecznych i psychologicznych warunków mających wpływ na zachowania konsumentów. Autorka omawia public relations jako podstawę komunikacji na rynku, kształtującą motywy i postawy konsumentów.

One of the most important aspects of today`s business is a market communication, especially the part linking enterprises and consumers. When such a process occures the corporate image is being build. This is the main purpose of public relations. One should understand PR as the management function that establishes mutually beneficial relationship between an organization and groups of its environment. The communication process creates a consumer`s behaviour in the indirect way. It affects the consumer`s psyche - creates attitudes, knowledge and experience, as well as the social-cultural basic of the individual`s market activities. An enterpreise becomes not only an economic organization but also a part of the wider social environment. There are there levels of the communication used in the public relations - mass communication, interpersonal communication and indirect communication. The message should strenghten the positive attitudes toward the company or invert the negative ones. Public relations make consumers decision process easier and shorter. However, it has to be emphasized that the PR goals can be achieved only when the ethical norms are respected. It is the only way to earn a consumer`s trust. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8603
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu