BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kudła Janusz
Tytuł
Ekonomiczny model jakości w bankach
Źródło
Bank i Kredyt, 2003, nr 1, s. 62-74, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Usługi bankowe, Jakość usług, Wynik finansowy, Modele ekonomiczne
Banking services, Quality of services, Financial performance, Economic models
Abstrakt
Problematyka jakości w bankach komercyjnych w ostatnich latach stała się tematem wielu badań naukowych na świecie. Jednak wciąż brakuje ekonomicznego modelu, prezentującego powiązania między oferowaną jakością usług a uzyskiwanymi wynikami finansowymi. W artykule podjęto próbę stworzenia takiego mikroekonomicznego modelu, w warunkach konkurencji niedoskonałej, asymetrii informacji i występowania kosztów transakcyjnych. Zaprezentowany model dobrze tłumaczy wiele obserwowanych zjawisk charakterystycznych dla zróżnicowanego poziomu jakości w bankach.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. P.A. Chiappori, D. Perez-Castrillo, F. Verdier: Spatial competition in the banking system, localization, cross-subsidies and the regulation of interest rates. "European Economic Review", Vol. 39 No 5, 1995, s. 889-919.
  2. F.X. Frei, R. Kalakota, A.J. Leone, L.M. Marx: Process Variation as a Determinant of Bank Performance: Evidence from the Retail Banking Study. "Management Science", Vol. 45, No 9, September 1999, s. 1210-1220.
  3. X. Freixas, J.C. Rochet: Microeconomics of Banking. MIT Press, 1998.
  4. D. Garvin: What Does Product Quality Really Mean. "Sloan Management Journal", Vol. 26, Fall 1984, s. 25-43.
  5. J. Kudła: Mierzenie wpływu jakości usług na efektywność finansowˆ bank—w komercyjnych. "Bank i Kredyt" nr 10/2001, s. 42-54.
  6. C. Matures, J. Padilla: Shared ATM networks and banking competition. "European Economic Review", Vol. 38 No 5, 1994, s. 1113-1138.
  7. K. Opolski: Jakość w banku w praktyce i teorii zarządzania. CeDeWu, Warszawa 2000.
  8. R.T. Rust, A.J. Zahorik, T.M. Keiningham: Return on Quality (ROQ): Making Service Quality Financially Accountable, "Journal of Marketing", vol. 59, April 1995, s. 58-70.
  9. R.T. Rust, R. Metters: Mathematical Models of Service. "European Journal of Operational Research", vol. 91, 1996, s. 427-439.
  10. S. Salop: Monopolistic competition with outside goods. "Bell Journal of Economics", vol. 10 No 1, 1979, s. 141-156.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-5520
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu