BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Broniewska Grażyna
Tytuł
Zastosowanie standardów ISO w administracji publicznej
Źródło
Organizacja i Kierowanie, 2003, nr 1, s. 27-42
Organization and Management
Słowa kluczowe
Administracja publiczna, Administracja lokalna, Systemy jakości, Zarządzanie jakością, Normy ISO 9000
Public administration, Local administration, Quality systems, Quality management, ISO 9000
Abstrakt
Standardy ISO serii 9000 nabierają coraz większego znaczenia jako forma doskonalenia pracy administracji samorządowej i rządowej. Stosowanie idei zarządzania przez jakość w administracji publicznej jest możliwe, jeśli uzna się urzędy za organizacje zarządzające usługami wykonywanymi na rzecz klientów zewnętrznych i wewnętrznych. Wdrożenie normy ISO w urzędzie może być dobrym wstępem do szerszego zastosowania modeli opartych na filozofii TQM - Kompleksowego Zarządzania przez Jakość. Dobrym narzędziem może być, opisany w artykule, model CAF (Common Assessment Framework) zbudowany w oparciu o model doskonałości EFQM (European Foundation for Quality Management), ale dostosowany do specyfiki administracji publicznej. Model CAF służy do zdiagnozowania stanu organizacji i wypracowania działań doskonalących.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-5466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu