BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pokorska Barbara
Tytuł
Procesy integracji przedsiębiorstw handlowych
Źródło
Gospodarka Narodowa, 2003, nr 1-2, s. 30-53, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo handlowe, Sieci handlowe, Konsolidacja handlu
Commercial enterprises, Chain stores, Trade consolidation
Abstrakt
Procesy integracyjne stanowią często podstawę strategii rozwoju przedsiębiorstw, ich ekspansji rynkowej i dostosowań do nowych wymagań konkurencji. Poziom i charakter integracji wpływa na siłę rynkową i jest elementem budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Prawidłowość ta na rynku polskim zaczyna być zauważalna, procesy integracji ulegają stopniowo pogłębieniu. Równolegle do bardzo szybko rozwijających się zagranicznych sieci handlowych, wymuszających w pewnym stopniu zachowania prorynkowe i konkurencyjne, powstaje coraz więcej polskich systemów integrujących coraz większą liczbę przedsiębiorstw.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dystrybucja jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw na przełomie wieków XX i XXI, praca zbiorowa pod kierunkiem naukowym M. Strużyckiego, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa 2001.
  2. Kucharska B., [2001], Integracja przedsiębiorstw handlowych w Polsce [w:] Obszary współpracy polskich przedsiębiorstw. Materiały konferencyjne pod red. naukową J. Karwowskiego. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  3. Maleszyk E., [2001], Procesy koncentracji na rynku i w handlu wewnętrznym w Polsce, "Gospodarka Narodowa", nr 7/8.
  4. Pilarczyk B., Sławińska M.., Mruk H., [2001], Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych. PWE, Warszawa.
  5. Pokorska B., [2002], Zarządzanie firmami franczyzowymi [w:] Raporty z badań Instytutu Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji - rok 2001, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa.
  6. Rozporządzenie nr 2790/1999 w sprawie zastosowania artykułu 81 ust. 3 Traktatu o utworzeniu WE z 25 marca 1957 r. do wybranych rodzajów porozumień pionowych i uzgodnionych praktyk. Dz.U. z 29.12.1999 - 336 akt prawny z zastosowaniem dla Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  7. Szromnik A., [2001], Dylematy zmian strukturalnych w handlu w Polsce na przełomie wieków, "Handel Wewnętrzny", nr 2.
  8. Uwarunkowania rozwoju handlu w Polsce na tle tendencji światowych, praca zbiorowa pod red naukową B. Pilarczyk, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-0005
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu