BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Walczak Maciej (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Zastosowanie informatyki w procesach organizacyjnego uczenia się
Źródło
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2003, nr 1, s. 74-84, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Organizacje uczące się, System informacyjny przedsiębiorstwa, Technologia informacyjna
Learning organisations, Information system of enterprises, Information Technology (IT)
Abstrakt
W artykule dokonano przeglądu wybranych zastosowań technologii informatycznych, wspomagających procesy organizacyjnego uczenia się przedsiębiorstw. Jako przykład posłużyły firmy z branż: konsultingowej, informatycznej, środków czystości, urządzeń biurowych i usług teleinformatycznych. W podsumowaniu podjęto próbę klasyfikacji opisanych systemów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bielecki W. (2000), Informatyzacja zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  2. Cohendet P., Kern F., Mehmanpazir B., Munier F. (1999), Knowledge Coordination, Competence Creation and Integrated Networks in Globalised Firms, "Cambridge Journal of Economics", vol, 23.
  3. Davenport T., Klahr P., ( 1998), Managing Customer Support Knowledge, "California Managemet Review", vol. 40, no. 3.
  4. Dworzecki Z. (2001), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi - w stronę paradygmatu organizacji uczącej się, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 1.
  5. McDermott R. (1999), Why Information Technology Inspired But Cannot Deliver Knowledge Management, "California Management Review", vol. 41, no. 4.
  6. McLeod R. Jr. (1998), Management Information Systems, Printice Hall, New Jersey.
  7. Mikuła B., Ćwiklicki M. (2001), Integracyjna rola zarządzania wiedzą, "Przegląd Organizacji", nr 4.
  8. Mikuła B., Ziębicki B. (2000), Organizacja inteligentna a organizacja ucząca się, "Przegląd Organizacji", nr 5.
  9. Nonaka I., Takeuchi H. (2000), Kreowanie wiedzy w organizacji, Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa.
  10. O'Dell C., Jackson G. (1998), If Only We Knew What We Know: Identification and Transfer of Internal Best Practices, "California Management Review", vol. 40, no. 3.
  11. Ruggles R. (1998), The State of the Notion: Knowledge Management in Practice, "California Management Review", vol. 40, no. 3.
  12. Rzewuski M. (2000), Zarządzanie wiedzą według Compaqa, "PCkurier", nr 13-26 czerwca.
  13. Szarafin M. (1999), Knowledge management słowo (przed)wstępne, "Problemy Jakości", nr3,s. 11-14.
  14. Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości - koncepcje, modele, metody pod red. Kazimierza Perechudy (2000), Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  15. Zimniewicz K. (1999), Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0874
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu