BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wołowiec Tomasz
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa nową formułą zarządzania
Corporate Social Responsibility - a New Management Formula
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2004, nr 3, s. 3-11
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Etyka biznesu, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Corporate Social Responsibility (CSR), Business ethics, Enterprise management
Uwagi
streszcz., summ
Abstrakt
Artykuł omawia istotę społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility), będącą nową formułą zarządzani, opartą na filozofii budowania właściwych relacji fimy nie tylko z akcjonariuszami i właścicielami, ale z całym otoczeniem zewnętrznym. Przeanalizowano wybrane definicje CSR, argumenty przemawiające za i przeciw tej formuły zarządzania, oraz rodzaje podstaw firm w stosunku do społecznych zobowiązań.

Corporate Social Responsibility (CSR) is becoming a new management formula based on a philosophy of building proper corporate relationships not only with shareholders and proprietors, but also with the whole firm's external environment. The phenomena of globalisation and unification of traditional tools of building competitive advantage have drawn managers' attention to so called soft management methods. The aim of this article is to present the CSR essence which may be an effective formula in building corporate competitive advantage.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R.A. Bucholtz, Business Environment and Public Policy: Implication for Management, [za:] M. Rybak, Społeczna odpowiedzialność biznesu - idea i rzeczywistość, „Gospodarka Narodowa", nr 3/2001.
  2. A.B. Carroll, Business & Society. Ethics and Stakeholder Management, Second Ed., South-Western Publishing Co., Cincinnati Ohio, 1993, s. 35.
  3. J. Filek, Wprowadzenie do etyki biznesu, AE Kraków, 2001.
  4. R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN 1998.
  5. B. Klimczak, Etyka gospodarcza, AE Wrocław, 2002.
  6. G. Lipovetsky, Zarządzanie i etyka odpowiedzialności, „Znak" nr 2/1998.
  7. B. Wawrzyniak, Odnawianie przedsiębiorstwa. Na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa 1999.
  8. Z. Zbiegień-Maciąg, Etyka w zarządzaniu, CIM, Warszawa 1997.
  9. www. odpowiedzialnybiznes.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu