BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Penc-Pietrzak Ilona
Tytuł
Grona a analiza konkurencyjności
Cluster as an Element of Competition Analysis
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2004, nr 11, s. 3-8
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Strategia przedsiębiorstwa, Analiza strategiczna
Enterprise competitiveness, Corporation strategies, Strategic analysis
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Grona to geograficzne skupiska wzajemnie powiązanych, zajmujących się określoną dziedziną przedsiębiorstw, dostawców i instytucji finansowych oraz różnych firm działających w pokrewnych sektorach i związanych z nimi instytucji. Firma należąca do grona czerpie z tego szereg korzyści, wpływających na jej pozycję konkurencyjną. Artykuł prezentuje koncepcję gron oraz zawiera praktyczny przykład sporządzania schematu grona.

A cluster is a geographic centre focusing interlinked companies having a similar core of business, their suppliers, financial institutions and other organisations supporting the network. An enterprise which belongs to a cluster benefits from many advantages influencing its competitive position. The article presents the concept of clusters and a practical example of cluster analysis.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M.E. Porter, Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1998, s. 23.
  2. D. Aaker, Strategic Market Management, John Wiley & Son, New York 1992, s. 65.
  3. G. de Sainte Marie, kierowanie młodym I średnim przedsiębiorstwem, Poltext, Warszawa 1993, s. 48.
  4. W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2001, s. 143-144.
  5. M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001, s. 246-328.
  6. W.M. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2003, s. 138.
  7. Konkurencyjność przedsiębiorstw, praca zbiorowa pod. Red. E. Skawińskiej, PWN, Warszawa-Poznań 2002, s. 94.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu