BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stalmach Robert
Tytuł
Wartość dla nabywców a dobrobyt akcjonariuszy
Źródło
Bank, 2004, nr 5, s. 37-40
Słowa kluczowe
Wartość przedsiębiorstwa, Ochrona interesów akcjonariuszy, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Strategia zarządzania, Przewaga konkurencyjna
Enterprise value, Protection of shareholders, Enterprise management, Management strategy, Competitive advantage
Abstrakt
Omówiono ścieranie się dwóch koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Jedna z nich widzi konieczność wprowadzania takich metod zarządzania, które maksymalizują korzyści akcjonariuszy. Druga mówi, iż to rynek produktowy, a nie kapitałowy powinien stymulować proces podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie. Podkreślono, iż nie ma konfliktu między maksymalizowaniem dobrobytu akcjonariuszy i zwiększaniem satysfakcji nabywców, dopóki zarząd przedsiębiorstwa inwestuje w większą satysfakcję nabywców w ten sposób, że inwestycja ta przyczynia się do uzyskania przez akcjonariuszy odpowiedniego zwrotu na swojej inwestycji.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1230-9125
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu