BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Aniszewska Grażyna
Tytuł
Rola kultury organizacyjnej w zarządzaniu
Źródło
Przegląd Organizacji, 2004, nr 1, s. 9-12, bibliogr. 23 poz.
Słowa kluczowe
Kultura organizacji, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie w procesie zmian, Efektywność przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Corporate culture, Enterprise management, Management under change process, Enterprise effectiveness, Competitive advantage, Enterprise competitiveness
Abstrakt
W artykule potraktowano zagadnienie kultury organizacyjnej jako elementu, który w sposób świadomy można wykorzystywać w procesie budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Omówiono jej wpływ na efektywność działania firmy, znaczenie dla budowania architektury firmy oraz w sytuacji zmian.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. BURT R., When is Corporate Culture a Competitive Asset?, Financial Times, Autumn 1999.
  2. CONNER D., Managing at the Speed of Change, New York, Villard Books 1994.
  3. DAY J., MANG P., RICHTER A., ROBERTS J., Has Pay for Performance Had Its Day?, „The McKinsey Quarterly" 2002, nr 4.
  4. FOSTER R., KAPLAN S., Creative Destruction, London, Prentice Hall 2001.
  5. HAMEL G., PRAHALAD O.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Warszawa, Business Press 1999.
  6. HAMPDEN-TURNER C., La culture d'entreprise, Paris, Seuil 1990.
  7. HATCH M., Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives, Oxford, Oxford University Press 1997.
  8. HOFSTEDE G., Cultural Consequences: International Differencess in Work Related Values, Beverly Hills, Sage Publications 1980.
  9. KIESLER S., SPROULL L., Managerial Response to Changing Environments: Perspectives on Problem Sensing from Social Cognition, „Administrative Science Quarterly", December 1982.
  10. KONO T., Changing a Company's Strategy and Culture, „Long Range Planning", October 1994.
  11. KOSTERA M., Zarządzanie personelem, Warszawa, PWE 1997.
  12. KOTTER J., Leading Change, Boston, Harvard Business School Press 1996.
  13. KOTTER J., HESKETT J., Corporate Culture and Performance, New York, The Free Press 1992.
  14. KOŹMIŃSKI A., Odrabianie zaleglości, Warszawa, PWN 1998.
  15. KOŹMIŃSKI A., OBŁÓJ K., Zarys teorii równowagi organizacyjnej, Warszawa, PWE 1989.
  16. LORSCH J., Strategic Myopia: Culture as an Invisible Barrier to Change, [w:] KILMANN R., SAXTON M., SERPA R. (red.), Gaining Control of the Corporate Culture, San Francisco, Jossey-Bass Publishers 1985.
  17. MORGAN G., Wyobraźnia organizacyjna, Warszawa, PWN 2001.
  18. PORTER M., Strategia konkurencji, Warszawa, PWE 1992.
  19. SCHEIN E., Organizational Culture and Leadership, San Francisco, Jossey-Bass Publishers 1988.
  20. SCHEIN E., The Role of the Founder in Creating Organizational Culture, [w:] H. LEAVITT, L. PONDY, D. BOJE (red.), Readings in Managerial Psychology, Chicago, The University of Chicago Press 1989.
  21. SIEHL C., After the Founder. An Opportunity to Manage Culture, [w:] FROST P., MOORE L., LOUIS M., LUNDBERG C., MARTIN J. (red.), Organizational Culture, London, Sage Publications 1985.
  22. SIKORSKI C., Kultura organizacyjna w instytucji, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 1990.
  23. WEICK K., Sensemaking in Organizations, London, Sage Publications 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu