BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedlińska Maja
Tytuł
Model zachowań konsumenckich na rynku usług turystycznych
Consumers' Behaviour Model in the Tourism Market
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1095, s. 193-208, rys., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Rynek usług turystycznych, Zachowania konsumenta, Potrzeby rynku
Tourism services market, Consumer behaviour, Market needs
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podjęto próbę implementacji wiedzy na temat zachowań konsumenckich na potrzeby rynku turystycznego. Przedstawiono teoretyczny model, w którym ujęto podstawowe uwarunkowania zachowań konsumenckich, ułatwiający ich przewidywanie.

Success in the tourism market depends on prompt and correct recognition of clients' needs and adjusting its offer to wishes of potential tourists. The knowledge related to consumers' behaviour and their decision making processes becomes especially valuable. While conducting this type of research, economics has to cooperate with social psychology, sociology, philosophy and even biology. Universal model of consumers' behaviour, which emphasizes both internal and external conditions, may be adopted for the needs of knowledge on tourism by introducing some specific problems which are characteristic for tourism movement. Therefore issues of lifestyle, decision taking rules, consumer's involvement, rationale and freedom of choice are of such great importance. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Antonides G., van Raaij W.F., Zachowanie konsumenta, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  2. Bogunia-Borowska M., Śleboda M., Globalizacja i konsumpcja. Dwa dylematy współczesności, Universitas, Kraków 2003.
  3. Bywalec Cz., Rudnicki L., Konsumpcja, PWE, Warszawa 2002.
  4. Encyklopedia popularna PWN, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  5. Foxall G.R., Goldsmith R.E., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  6. Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
  7. Konsumpcja i rynek w warunkach zmian systemowych, red. Z. Kędzior i E. Kieżel, PWE, Warszawa 2002.
  8. Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
  9. Michalski E., Marketing, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  10. Rudnicki L., Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
  11. Senyszyn J., Potrzeby konsumpcyjne, UG, Gdańsk 1995.
  12. Swarbrooke J., Horner S., Consumer Behaviour in Tourism, Butterworth Heinemann, Oxford-Amsterdam ... 2003.
  13. Zachowania konsumenckie - teoria i praktyka, red. J. Woś, AE, Poznań 2003.
  14. Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, red. M. Lambkin, i in., Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu