BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maleszyk Edward
Tytuł
Ekspansja sieci zagranicznych w handlu artykułami nieżywnościowymi
Źródło
Gospodarka Narodowa, 2003, nr 5-6, s. 57-77, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Handel, Handel detaliczny, Sieci handlowe, Kapitał zagraniczny
Trade, Retail trade, Chain stores, Foreign capital
Abstrakt
Wychodząc od uwarunkowań rynkowych w artykule poddano analizie proces ekspansji na rynek polski zagranicznych sieci handlu artykułami nieżywnościowymi, jej kierunki i zakres. Naświetlono istotne problemy związane z nowoczesnymi kierunkami specjalizacji handlu oraz rozwoju jego innowacyjnych form: sklepów typu category killers (tzw. "zabójców rynkowych"), wyspecjalizowanych ośrodków handlowych grupujących sklepy fabryczne (factory outlet centres - w skrócie FOC), a także - roli w tych procesach sieci zagranicznych. Przeanalizowano również skutki ekspansji sieci zagranicznych dla zmian polskich sieci detalicznych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Boruc R., [2002], Factory Outlet po polsku, "Handel", nr 7.
  2. Centra ze sklepami fabrycznymi, [1998]. "Handel", nr 10.
  3. Dystrybucja jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw na przełomie wieków XX i XXI, [2001], Raport z badań, opracowanie zbiorowe pod kier. naukowym M. Strużyckiego, IRWiK, Warszawa.
  4. Factory Outlet Center in Europe, [2002], GMA, marzec.
  5. Factory Outlet, [2002], "Supermarket w Polska", nr 6.
  6. Maleszyk E., [2000], Kapital zagraniczny w procesach koncentracji handlu wewnętrznego w Polsce, (w:) Rynek i konsumpcja w transformowanej gospodarce, opracowanie zbiorowe pod red. F. Misiąga, IRWiK, Warszawa.
  7. Młodzi i otwarci. Polscy konsumenci na tle Europy, [2002], "Supermarket Polska", nr 1-2.
  8. Nizińska K., [1995], Mikrootoczenie rynkowe przedsiębiorstwa a problemy konkurencji, "Handel Wewnętrzny", nr 1.
  9. Nizińska K., [1995], Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw oraz sposoby jej osiągania i utrzymania, "Handel Wewnętrzny", nr 3.
  10. Polska 2002, [2002], Raport o stanie handlu wewnętrznego, opracowanie zbiorowe IRWiK pod kier. naukowym U. Kłosiewicz-Góreckiej, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa.
  11. Porter M.E., [1992], Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  12. Skaczemy na głęboką wodę, [2002], Wywiad z Władysławem Klaczyńskim, członkiem zarządu Neinver Polka, "Supermarket Polska", nr 6.
  13. Strużycki M., [2002], Ewolucja zarządzania przedsiębiorstwami handlowymi na progu XXI wieku, IRWiK, Warszawa (masz. powiel.).
  14. Śmigielska G., [2000], Co dalej z category killers, "Marketing i Rynek", nr 7.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-0005
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu