BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żemigała Marcin
Tytuł
Kryteria kreowania wyższej jakości w przedsiębiorstwie
Źródło
Przegląd Organizacji, 2004, nr 1, s. 35-37, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie jakością, Zarządzanie przez jakość
Quality management, Total Quality Management (TQM)
Firma/Organizacja
Europejska Fundacja na Rzecz Zarządzania Jakością
European Foundation for Quality Management (EFQM)
Abstrakt
W przededniu wejścia Polski do Unii Europejskiej przedsiębiorstwa muszą dążyć do osiągnięcia tzw. totalnej jakości. Podkreślono, że najodpowiedniejszym wzorcem jest model Europejskiej Fundacji na Rzecz Zarządzania Jakością (European Foundation for Quality Management - EFQM). Przedstawiono 9 kryteriów oceny w modelu EFQM.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. [I] DAHLGAARD J.J., KRISTENSEN K., KANJI G.K., Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  2. LEWANDOWSKI J., Zarządzanie bezpieczeństwem pracy w przedsiębiorstwie, Politechnika Łódzka, Łódź 2000.
  3. LEWANDOWSKI J., Zarządzanie jakością, Wydawnictwo Marcus, Łódź 1998.
  4. LISIECKA K., Zagrożenia w działalności gospodarczej przedsiębiorstw a zintegrowane systemy zarządzania, „Problemy Jakości" 2001, nr 3.
  5. ŁAŃCUCKI J., Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2001.
  6. PENC J., Strategie zarządzania cz. II, Placet, Warszawa 1999.
  7. PENC J., Strategiczny system zarządzania, Placet, Warszawa 2001.
  8. PENC J., Leksykon biznesu, Placet, Warszawa 1997.
  9. PENC J., Skuteczne zarządzanie organizacją, Wyższa Szkoła Marketingu i Biznesu, Łódź 1999.
  10. SZPINETER J., LEŚNIOWSKA H., Polska Nagroda Jakości a Europejska Nagroda Jakości, „Problemy Jakości" 2000, nr 2.
  11. URBANIAK M., Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa poprzez system zarządzania środowiskowego, „Problemy Jakości" 2002, nr 2.
  12. ZELEK A., Europejski Model Doskonałości Biznesu, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1998, nr 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu