BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Potocki Arkadiusz (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Integracyjne funkcje komunikacji w przedsiębiorstwie a zmiany organizacyjne
Integrated Function of Communication in Organization versus Organizational Changes
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1092, s. 329-335, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania
Słowa kluczowe
Komunikowanie w przedsiębiorstwie, Zachowania organizacyjne, Zmiany organizacyjne
Communication in organisation, Organisational behaviour, Organisational change
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia istotę i wymiary integracyjnej funkcji komunikowania się w przedsiębiorstwie. Charakteryzowane wymiary to: integracja zewnętrzna, wewnętrzna, intelektualna i emocjonalna. Efektem tych integracji są różnego rodzaju zmiany organizacyjne.

The article presents the essence and dimensions of integrated function of communication in organization. It is said that this dimension of communication has the form of exterior, process-internal, intellectual and emotional integration. All these dimensions are directed to put organizational changes into practices. Therefore the motivation and teambuilding have the biggest importance. In short, in the article, the instruments of communicating in the extent of integrated function of communication are pointed out. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Antoszkiewicz J. (1990), Metody heurystyczne - twórcze rozwiązywanie problemów, PWE, Warszawa.
  2. Dobek-Ostrowska B. (2002), Podstawy komunikowania społecznego, Astrum, Wrocław.
  3. Dobek-Ostrowska B. (red.), (1998), Współczesne systemy komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  4. Grabowski L., Rutkowski I., Wrzosek W. (2000), Marketing, PWE, Warszawa.
  5. Katzenbach J.R., Smith D.K. (2001), Siła zespołów. Wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  6. Mikołajczyk Z. (1995), Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, PWN, Warszawa.
  7. Mruk H. (red.), (2004), Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa.
  8. Pluta E. (2001), Public relations - moda czy konieczność? Teoria i praktyka, Twigger, Warszawa.
  9. Proctor T. (2003), Twórcze rozwiązywanie problemów, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  10. Robbins S.P. (1998), Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa.
  11. Rozwadowska B. (2002), Public relation. Teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
  12. Sikorski C. (2004), Motywacja jako wymiana - modele relacji między pracownikiem a organizacją, Difin, Warszawa.
  13. Stankiewicz J. (1999), Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
  14. Zarębska A. (2000), Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa.
  15. Zarębska A. (2002), Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu