BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bratnicki Mariusz
Tytuł
Deformacja przedsiębiorczości strategicznej : Istota, struktura i dynamika
Źródło
Przegląd Organizacji, 2004, nr 2, s. 7-11, bibliogr. 39 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorczość organizacyjna, Zachowania organizacyjne
Entrepreneurship, Organisational entrepreneurship, Organisational behaviour
Abstrakt
Omówiono problem regresywnego cyklu przedsiębiorczości organizacyjnej. Podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: jak wyjść ze spirali, która blokuje przedsiębiorczość organizacyjną?
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. ARGYRIS C., SCHŐN D.A., (1978), Organizational Learning: A Theory of Action Perspective, Menlo Park: Addison-Wesley.
  2. BELL P., (2001), The New Entrepreneurship. From Exuberance to Reality, „Vital Speeches of the Day", 67: 572-576.
  3. BERGER M., (1978), Beyond the Double Bind, New York: Brunner.
  4. BOS R., (2002), Machiavelli's Kitchen, „Organization", 9(1): 51-70.
  5. BRATNICKI M., (2003), Mitologia przedsiębiorczości organizacyjnej , „Przegląd Organizacji", 5: 6-9.
  6. BRATNICKI M., (2001), O właściwą formę przedsiębiorczości, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", 53: 6: 10-14.
  7. BRATNICKI M., AUSTEIN A., SIKORSKA K, (2003), Spojrzenie na przedsiębiorczość w kategoriach opcji realnych, [w:] KRUPSKI R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Problemy teorii i praktyki, Wałbrzych: WWSzZiP.
  8. BRATNICKI M., KULIKOWSKA M., (2003), Entrepreneurial Behaviors, Strategic Paradoxes Management and Effectiveness in Polish Companies, referat zaprezentowany na corocznej konferencji The European Academy of Management, Mediolan.
  9. BRATNICKI M., SIKORSKA K., AUSTEIN A., (2002), Organizacja przyszłości jako inkubator i akcelerator przedsiębiorczości, [w:] GRUDZEWSKI W.M., HEJDUK I.K. (red.), Przedsiębiorstwo przyszłości: 71-78, Wrocław: AWWR FSNT NOT.
  10. BRONNER R., (2003), Pathologies of Decision-making: Causes, Forms, and Handling, „Management International Review", 43: 85-101.
  11. BYGRAVE W., MINNITI M., (2000), The Social Dynamics of Entrepreneurship, „Entrepreneurship Theory & Practice", 24: 25-36.
  12. CARTER C., MUELLER F., (2002), The „LongMarch" of Management Modernizers: Ritual, Rhetoric, and Rationality, „Human Relations", 55: 1325-1355.
  13. DELMAR F., (1996), Entrepreneurial Behavior & Business Performance, Stockholm: Stockholm School of Economics, The Economy Research Institute.
  14. DIXON N., (1999), The Organizational Learning Cycle, (2nd ed.). Aldershot: Gover Press.
  15. EASTERBY-SMITH M., LYLES M., (eds.) (2003), Blackwell Handbook of Organizational Learning and Knowledge Management, Oxford: Blackwell.
  16. EDMONDSON A., MOINGEON B., (1996), When to Learn How and When to Learn Why: Appropriate Organizational Learning Processes as Source of Competitive Advantage, [w:] MOINGEON B., EDMONDSON A. (eds.), Organizational Learning and Competitive Advantage: 17—37, London: Sage.
  17. HERACLEOUS L., BARRET M., (2001), Organizational Change as Discourse: Communicative Actions and Deep Structures in the Context of Information Technology Implementation, „Academy of Management Journal", 4: 755-778.
  18. HOLMQVIST M., (2003), A Dynamic Model of Intra-and Interorganizational Learning, „Organization Studies", 24: 95-123.
  19. CROSSAN M., HULLAND J., (2002), Leveraging Knowledge Through Leadership in Organizational Learning, [w:] CHOO C.W., BONTIS N. (eds.), The Strategic Management of Intellectual Capital and Organizational Knowledge: 711-723. Oxford: Oxford University Press.
  20. JOHANNISSON B., LUNDBERG H., (2002), Entrepreneurship as Breaking and Making Sense-learning Beyond Boundaries. RENT XVI. Research in Entrepreneurship and Small Business. Conference Proceedings, vol. 1: 47-71. Barcelona.
  21. KOPPL R., MINNITI R., (2003), Market Processes and Entrepreneurial Studies, [w:] ACS Z.J., AUDRETSCH D.B. (eds.), Handbook of Entrepreneurship Research. An Interdisciplinary Survey and Introduction: 81-102, Boston/Dordrecht/London: Kluwer Academic Publishers.
  22. LEVIN D. P., (2001), The Fantasy of Inevitability in Organizations, „Human Relations", 54: 1251-1266.
  23. MARCH J.G., (1999), The Pursuit of Organizational Intelligence, Malden: Blackwell.
  24. McGRATH R.G., McMILLAN I., (2000), The Entrepreneurial Mindset: Strategies for Continuously Creating Opportunity in an Age of Uncertainty, Boston: Harvard Business School Press.
  25. MERTON R., (1982), Teoria socjologiczna i struktura spoleczna, Warszawa, PWN.
  26. MEZIAS J.M., GRINGER P., GUTH W.D., (2001), Changing Collective Cognition: A Process Model for Strategic Change, „Long Range Planning", 1: 71-95.
  27. MITCHELL R.K., SMITH B., SEAWRIGHT K.W., MORSE E.A., (2000), Cross-Cultural Cognition's and Venture Creation Decision, „Academy of Management Journal", 5: 974-993.
  28. NATHAN M. L., KOVOOR-MISRA S., (2002), No Pain, Yeat Gain. Vicarious Organizational Learning from Crises in an Inter-Organizational Field, „The Journal of Applied Behavioral Science", 38: 245-266.
  29. NORMAN R., (2001), Reframing Business. When the Map Changes the Landscape, New York: Wiley.
  30. ROYRVICK E.A..WULFF E., (2002), Mythmaking and Knowledge Sharing: Living Organizational Myths and the Broadening of Opportunity Structure for Knowledge Sharing in Scandinavian Engineering Consultant Company, „Creativity & Innovation Management", 11: 3: 154-165.
  31. RUSS V., (2002), The Politics Imagined Stability: A Psychodynamic Understanding of Change at Hyder Plc, „Human Relations", 55: 1189-1209.
  32. SALAMAN G., (2001), The Learning Organization: Fact or Fiction?, „Human Relations", 54: 343-360.
  33. SLOCUM J.V., RAGAN C., CASEY A., (2002), On Death and Dying: The Corporate Leadership Capacity, „Organizational Dynamic", 30: 269-281.
  34. STARBUCK W.H., HEDBERG B., (2001), How Organizations Learn from Success and Failure, [w:] DIERKES M., ANTAL A.B., CHILD J., NONAKA I. (eds.), Handbook of Organizational Learning and Knowledge: 327-350, Oxford: Oxford University Press.
  35. SWEDBERG R., (2000), Entrepreneurship: The Social Science View, New York: Oxford University Press.
  36. THORNBERRY N., (2001), Corporate Entrepreneurship: Antidote or Oxymoron?, „European Management Journal", 5: 526-538.
  37. USEEM J., BORDEN M., (2001), Entrepreneurship, „Business 2.0", 2: 80-87.
  38. Van PRAAG C.M., CRAMER J.S., (2001), The Roots of Entrepreneurship and Labor Demand: Individual Ability and Low Risk Aversion, „Economica", 68: 45-62.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu