BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Roszyk-Kowalska Gabriela
Tytuł
Od kluczowych kompetencji do przewagi konkurencyjnej
From Core Competences for Competitive Advantage
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1092, s. 336-341, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania
Słowa kluczowe
Kompetencje, Zarządzanie kompetencjami, Przewaga konkurencyjna
Competences, Competence management, Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia istotę i budowę kluczowych kompetencji. Na kluczowe kompetencje składają się następujące elementy: wiedza, informacje, umiejętności, technologia, struktura, relacje i reputacja. Autorka charakteryzuje ww. elementy. Omawia ponadto wymagania, jakie kompetencje powinny spełniać, aby można było je uznać za kluczowe.

Core competences decide about direction of development of enterprise, innovative, construction of competitive advantage. Valuable, rare and hard for imitation of specificity, but core competences are such, they allow to get competitive advantage. However, it does not identify majority enterprise domains, it owns core competences in which. Enterprise must remain in balance with enclosing, proficiently stock locate, and also use simultaneously deferring ability, who will allow to achieve superiority it. It is obliged to be based core competences on strategic plans of managements creation of this superiority. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Campbell D., Stonehouse G., Houston B. (2002), Business Strategy, Butterworth-Heinemann, Oxford, Amsterdam, Boston, London, New York, Paris, San Diego, San Francisco, Singapore, Sydney, Tokyo.
  2. Hamel G., Prahalad C. K. (1999), Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa.
  3. Kay J. (1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  4. Krzakiewicz K. (red.) (1994), Podstawy organizacji i zarządzania, AE, Poznań.
  5. Kwiatkowski S. (2000), Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa.
  6. Nalepka A. (2001), Struktura organizacyjna, ANTYKWA, Kraków.
  7. Pfeffer J., Sutton R.I. (2002), Wiedza a działanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  8. Probst G., Raub S., Romhardt K. (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  9. Reber S.A. (2000), Słownik psychologii, SCHOLAR, Warszawa.
  10. Roszyk-Kowalska G., Staś L. (2003), Klasyczne i współczesne poglądy na kompetencje w zarządzaniu, [w:] Współczesne interpretacje dorobku klasyków nauki o organizacji i zarządzaniu, red. P. Banaszyk, AE, Poznań.
  11. Rowińska-Fronczek M. (2003), Rodzaje wiedzy w przedsiębiorstwie, [w:] Współczesne problemy i koncepcje zarządzania, red. J. Stankiewicz, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.
  12. Smid W. (2000), Leksykon menedżera, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  13. Stoner J.A.F., Frejman R.E., Gilbert D.R. (1999), Kierowanie, PWE, Warszawa.
  14. Zalewski A. (2000), Korporacyjne bazy wiedzy, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu