BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Śnihur Janusz
Tytuł
Benchmarking jako nowoczesne narzędzie promocji miast i regionów
Benchmarking as Modern Instrument of Promotion of City and Regions
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1092, s. 359-368, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania
Słowa kluczowe
Benchmarking, Promocja miasta, Rozwój miasta
Benchmarking, City promotion, City development
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł zakłada implementację tradycyjnego benchmarkingu na potrzeby działań strategicznych i promocyjnych miast i regionów. Celem rozważań jest zwrócenie uwagi, że tworzenie strategii marketingowej miast (regionów) oraz określenie zadań dla wydziałów promocji miast powinno opierać się nie tylko na analizie SWOT własnej jednostki, ale również na przyrównaniu się do innych miast (regionów).

Cities (region), should lead marketing activity in foothold about objective data competing between them, which (who) allow to define site in accordance with other cities "market" city, among others, investment attractiveness in respect, tourist, communication etc. translation of benchmarking is one of such manner of getting data and executing of comparative analysis in accordance with other cities of competitors. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Anderson B. (1995), Benchmarking, "Performance Management", Chapman & Hall, London.
  2. Czekaj J. (1995), Benchmarking - metoda racjonalizacji organizacji, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa".
  3. Diagnoza i projekcja sytuacji społeczno-ekonomicznej powiatu chrzanowskiego (2000), Uniconsul.
  4. Karlóf B., Óstblom S. (1995), Benchmarking, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa.
  5. Martyniak Z. (1997), Organizacja i zarządzanie, Oficyna Wydawnicza Antykwa, Kraków.
  6. Obłój K. (1992), Strategiczna diagnoza firmy, "Businessman Magazyn", nr 10.
  7. Obłój K. (1993), Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  8. Rychlewski C. (1998), Wygrać mogą mądrzy i leniwi, "Prawo i Gospodarka".
  9. Urbaniak M. (1999), Benchmarking - sztuka kopiowania, "Manager", nr 1.
  10. www .umbrella.org.pl 20.10.2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu