BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chotkowski Jacek
Tytuł
Kierunki zmian w koncepcji i praktyce marketingu
The Directions of Changes in the Marketing Conceptions and Marketing Practice
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 3, s. 24-27, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
System informacji marketingowej (SIM), Polityka marketingowa, Strategia marketingowa, Społeczeństwo informacyjne, Marketing rolny
Marketing information system (MIS), Marketing policy, Marketing strategy, Information society, Agricultural marketing
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Celem pracy jest zasygnalizowanie najważniejszych kierunków zmian we współczesnym marketingu, które powinny być uwzględnione również na rynku produktów rolno-spożywczych. Zasady marketingu zmierzają obecnie w kierunku rozwoju wzajemnie korzystnej współpracy (partnerstwa) zamiast współzawodnictwa między sprzedawcą a nabywcą. Rośnie rola internetu oraz wiedzy i informacji, a także ekologii i etyki oraz marketingu strategicznego i społecznego. (oryg. streszcz.)

The aim of this work is to point out the most important trends in the modern marketing, which should be adopted also on the agricultural market of consumer goods. The marketing principles tend to the directions of development of mutual profitable cooperation (partnership), instead of the competition between seller and purchaser. The role of Internet, knowledge, information, ethics, and also ecological marketing, strategic and social marketing is still growing. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dietl J. 2001: Dylematy badań współczesnego marketingu. Marketing i Rynek, nr 3, 2-9.
  2. Drucker P. 1994: Praktyka zarządzania. Czytelnik, AE Kraków, Nowoczesność, Warszawa.
  3. Fazlagić A. 2005: W poszukiwaniu uwagi - gospodarka zaistnienia. Marketing i Rynek, nr l, 32-36.
  4. Gagnon J.L., Chu J.J. 2005: Retail in 2010. A world of extremes. Strategy & Leadership, vol. 33, nr 5, 13-23.
  5. Kaczmarczyk S. 2005: Systematyzacja podstawowych kategorii nowego marketingu. Krytyka starych paradygmatów. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 414, 63-70.
  6. Kokoszka I. 2001:Wszystkie szaty dla króla. Marketing Serwis, nr 5, 44-45.
  7. Kotler P. 2005: Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu. PWE, Warszawa.
  8. Kowalska-Musial M. 2006: Marketing relacyjny - zmiana paradygmatu czy nowa orientacja rynkowa. Marketing i Rynek, nr 3, 2-8.
  9. Oczachowski D. 2005: Doskonalenie metod oceny efektywności działań marketingowych jako warunek utrzymania pozycji marketingu w przyszłości. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 414, 107-115.
  10. Pizło W. 2005: Marketing relacji a marketing społeczny. Roczniki Naukowe SERIA, t. VII, z. 3, 137-142.
  11. Rogoziński K. 1998: Nowy marketing usług. AE, Poznań.
  12. Sikorska M. 2004: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Marketing i Rynek, nr 12, 35-36.
  13. Szóstek A. 2005 : Etyka u progu XXI wieku. Wykład inauguracyjny SGGW Warszawa. Agricola, nr 11, 7-10.
  14. Thomas J., Gupta R.K. 2005: Marketing theory and practice: evolving through turbulent times. Global Business Review, vol. 6, nr 1, 95-112.
  15. Vargo S.L., Lusch R.F. 2004: Evolving to a new dominant logic for marketing. Journal of Marketing, vol. 68, nr 10, 76-88.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu