BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tarczydło Beata
Tytuł
Merchandising jako nowoczesna metoda w zarządzaniu sprzedażą detaliczną
Merchandising as a New Method of Retailing Management
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1092, s. 369-377, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania
Słowa kluczowe
Merchandising, Handel detaliczny, Sprzedaż, Zarządzanie sprzedażą
Merchandising, Retail trade, Sale, Sale management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł ma na celu przybliżenie merchandisingu jako innowacyjnej metody zwiększającej efektywność zarządzania sprzedażą detaliczną. Autorka postuluje, że każda organizacja zarówno producent, jak i właściciel jednostki handlowej – powinna dążyć do wypracowania strategii działań merchandisingowych dla własnej marki, grupy asortymentowej produktów czy też sklepu w celu optymalizowania efektów zarządzania spółką oraz jak najlepszego dostosowania się do aktualnych oczekiwań klientów.

The lecture presents merchandising as a new method of retailing management. The most important role of merchandising is connected with the company's effectiveness and client's satisfaction. In Poland its importance is still growing. The result of the research shows that a lot of companies do not have their regular merchandising policy. That's why the author describes definition, roots, aims and tools of the company's effective merchandising strategy. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cox R., Brittain P. (2000), Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa.
  2. Foxall G.R., Goldsmith R.E. (1998), Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa.
  3. Gajewski S. (1997), Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  4. Kotra K., Pysz-Radziszewska A. (2001), Marketing w teorii i praktyce, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.
  5. Kramer T. (2004), Podstawy marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomii, Warszawa.
  6. Kwarciany M. (2005), Zakupy pod wpływem impulsu, "Marketing w Praktyce", nr 4.
  7. Laszczak M. (1996), Psychologia w marketingu, "Marketing w Praktyce", nr 11.
  8. Levy M., Weitz B. (2004), Retailing Managment, McGraw-Hill Irwin, New York.
  9. Rozwadowska B. (1995), Merchandising jako metoda aktywizacji sprzedaży, "Marketing i Rynek", nr 1.
  10. Rydel M. (2001), Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk.
  11. Rudnicki L. (1996), Zachowania konsumentów na rynku, AE, Kraków.
  12. Stopczyński D. (1996), Sztuka merchandisingu, "Marketing w Praktyce", nr 12.
  13. Sztucki T. (1998), Encyklopedia marketingu, Placet, Warszawa.
  14. Underhill P. (2001), Dlaczego kupujemy? , MT Biznes, Warszawa.
  15. Wiśniewski A. (1995), Marketing, WSiP, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu