BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Banaszyk Piotr
Tytuł
Istota i zakres odnowy strategicznej w przedsiębiorstwach
The Essence and the Range of a Strategic Renewal in Companies
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1092, s. 399-405, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie strategiczne
Corporation strategies, Enterprise management, Strategic management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Odnowa strategiczna działalności przedsiębiorstwa jest procesem złożonym. W pierwszej kolejności następuje etap stabilizacji, zwykle wykorzystujący metody racjonalnej analizy strategicznej. Następnie kreowany jest „wielki skok” oznaczający radykalną zmianę strategiczną i wynikający z inkrementalnej analizy strategicznej. W artykule autor definiuje pojęcie odnowy strategicznej. Omawia poszczególne etapy i metodykę odnowy strategicznej przedsiębiorstwa.

The article presents the issue of strategic renewal of the company. This concept was explained and defined. Then a methodology of the realization of strategic renewal and possible its trends was presented. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adcroft A. (2004), A European Perspective on the Revolutionary School of Management, "European Business Review" , vol. 16, nr 3.
  2. Arogyaswamy K., Barker III V.R., Yasai-Ardekani M. (1995), Firm Turnarounds: an Integrative Two-stage Model, "Journal of Management Studies" , vol. 32, nr 4.
  3. Banaszyk P. (2004), Model biznesu jako podstawa zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, [w:] Współczesne metody zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, red. P. Banaszyk, E. Urbanowska-Sojkin, Zeszyt Naukowy, AE, Poznań.
  4. Beer M., Eisenstat R., Spector B. (1990), The Critical Path to Corporate Renewal, HBS Press, Cambridge.
  5. Caldart A.A., Ricart J.E. (2004), Corporate Strategy Revisited: a View from Complexity Theory, "European Management Review" , nr 1.
  6. Chowdhury S.D. (2002), Turnarounds: a Stage Theory Perspective, "Canadian Journal of Administrative Sciences", nr 19(3).
  7. Hart H., Berger A. (1994), Using Time to Generate Corporate Renewal, "International Journal of Operations and Production Management", vol. 14, nr 3.
  8. Lohrke F.T., Bedeian A.G., Palmer T.B. (2004), The Role of Top Management Teams in Formulating and Implementing Turnaround Strategies: a Review and Research Agenda, "International Journal of Management Reviews" , nr 5-6.
  9. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H. (2004), Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu