BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pietrzak Michał
Tytuł
Toksyczna reklama
Źródło
Businessman Magazine, 2004, nr 4, s. 120-122
Słowa kluczowe
Reklama telewizyjna, Kampanie reklamowe, Produkcja leków, Dystrybucja produktu, Prawo farmaceutyczne, Naruszenie przepisów prawa
Television advertising, Advertising campaign, Production of medicines, Product distribution, Pharmaceutical law, Violation of the law
Abstrakt
Co piąta emitowana w telewizji reklama leku przemyca treści niezgodne z przepisami prawa farmaceutycznego. W branży panuje przekonanie, że z powodu wadliwego prawa zakwestionować można niemal wszystkie reklamy farmaceutyków. Chodzi tu o przepis zakazujący (art. 55 ust 5 pkt 2 prawa farmaceutycznego) "zapewniania, że przyjmowanie leku gwarantuje właściwy skutek, nie towarzyszą mu żadne działania niepożądane lub że skutek jest lepszy lub i taki sam, jak w przypadku innej metody leczenia albo leczenia innym produktem leczniczym". Niezgodne z przepisami były treści takich produktów jak Rutinoscorbina Plus, Ranimax 150, Aleve, Gripex, Panadol Extra, Ibuprom Zatoki czy AscoRutical.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-1389
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu