BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Batorski Jarema
Tytuł
Kryzys organizacyjny jako podstawa organizacyjnego uczenia się i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 2, s. 12-14
Słowa kluczowe
Kryzys przedsiębiorstwa, Proces uczenia się, Zarządzanie wiedzą
Enterprises crisis, Learning process, Knowledge management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zwrócono uwagę, że proces organizacyjnego uczenia się może być dogodnym punktem wyjścia przy kształtowaniu problematyki funkcjonowania przedsiębiorstwa w kryzysie. Podkreślono, że przedsiębiorstwa zarówno zmieniają się dzięki kryzysom, jak i muszą sprawnie nimi zarządzać.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. AGGESTAM, Re-thinking Knowledge Management: Managing Communication Models, [w:l Creating Knowledge-Based Economy, praca zbiorowa pod red. W. GASPARSKIEGO i J. DĄBROWSKIEGO, WSPiZ, Warszawa 2003, s. 36 i następne.
  2. M. ANIS, S.J. ARMSTRONG, Z. ZHU, The Influence of Learning Styles on Knowledge Acquisition in Public Sector Management, "Educational Psychology" 2004, vol. 24, nr 4, s. 550-552.
  3. Ch. ARGYRIS, D.A. SCHÖN, Organizational Learning II: Theory, Method and Practice, Addison Wesley, Reading 1996.
  4. J. BATORSKI, Organizacja efektywnie ucząca się, WSB, Dąbrowa Górnicza 2002.
  5. M. BRATNICKI, Organizacyjne uczenie się w warunkach kryzysu, "Problemy Postępu Technicznego" 1982, nr 6.
  6. M. BRATNICKI, Podstawy współczesnego myślenia o zarządzaniu, WSB, Dąbrowa Górnicza 2000, s. 43.
  7. D.R. CONNER, Leading at the Age of Chaos. How to Create the Nimble Organization, Wiley, New York 1998, s. 204.
  8. D. ELLIOTT, D. SMITH, M. MCGUINNES, Exploring the Failure to Learn: Crises and the Barriers to Learning, "Review of Business" 2000, vol. 21, nr 3-4.
  9. M. HOUGH, J. SPILLAN, Applying Knowledge Management Principles to Crisis Management Efforts, "International Journal of Knowledge, Culture and Change Management" 2004, vol. 4.
  10. D.K. HURST, Crisis & Renewal. Meeting the Challenge of Organizational Change, Harvard Business School Press, Boston 1995.
  11. S. KOVOOR-MISRA, M. NATHAN, Timing is Everything: The Optimal Time to Learn from Crises, "Review of Business" 2000, vol. 21, nr 3-4.
  12. B. NOGALSKI, H. MARCINKIEWICZ, Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem: pokonać kryzys i wygrać, Difin, Warszawa 2004, s. 12.
  13. Ch. ROUX-DUFORT, Why Organizations Don't Learn from Crises: The Perverse Power of Normalization, "Review of Business" 2000, vol. 21, nr 3-4.
  14. H. ZHAO, Y. LUO, Antecedents of Knowledge Sharing With Peer Subsidiaries in Other Countries: A Perspective from Subsidiary Managers in a Foreign Emerging Market, "Management International Review" 2005, vol. 45, nr 1, s. 74.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu