BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Paliszkiewicz Joanna
Tytuł
Transfer wiedzy a organizacyjna kreatywność
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 2, s. 15-18
Słowa kluczowe
Wiedza, Kreatywność, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Badania ankietowe
Knowledge, Creativity, Small business, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Województwo śląskie
Śląskie voivodship
Abstrakt
Celem artykułu jest zbadanie poziomu transferu wiedzy w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz sprawdzenie, czy elementy tego procesu wpływają na organizacyjną kreatywność. Przeanalizowano piętnaście kwestii związanych z udanym procesem transferu wiedzy. Wyróżniono pięć elementów świadczących o kreatywności przedsiębiorstwa. Zamieszczono wyniki badań przeprowadzonych w 532 małych i średnich przedsiębiorstwach województwa śląskiego.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. B. CHOI, H. LEE, Knowledge Management Enablers, Processes, and Organizational Performance: An Integration View and Empirical Examination, "Journal of Management Information Systems", lato 2003, vol. 20, nr 1, s. 179-228.
  2. B. CHOI, H. LEE, Knowledge Management Strategy and its Links to Knowledge Creation Process, "Export Systems with Application", nr 23, 2002, s. 173-187.
  3. Ch. EVANS, Zarządzanie wiedzą, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005, s. 56-57.
  4. A.T. KOH, Linking Learning, Knowledge Creation, and Business Creativity: a Preliminary Assessment of the East Asian Quest for Creativity, "Technological Forecasting and Social Change", 64, 1, 2000, s. 85-100.
  5. G. KROGH, I. NONAKA, M. ABEN, Making the Most of Your Company's Knowledge: A Strategic Framework, "Long Range Planning", nr 4, 2001, s. 425.
  6. I.G. KROGH, I. NONAKA, T. NISHIGUCHI, Knowledge Creation: A Source of Value, New York: St. Martin's Press 2000, s. 63-88.
  7. J. LIEBOWITZ, Y. CHEN, Developing Knowledge Sharing Proficiencies, "Knowledge Management Review", UK: Melcrum Publishing, 2001 s. 194.
  8. J. LIEBOWITZ, C. SUEN, Developing Knowledge Management Metrics for Measuring Intellectual Capital, "Journal of Intellectual Capital", nr 1 (1), 2000.
  9. S. VICARI, G. TROILO, Organizational Creativity, A New Perspective from Cognitive Systems Theory, za: R. WOODMAN, J. SAWYER, R. GRIFFIN, Toward a Theory of Organizational Creativity, "Academy of Management Review", 23, 4, 1998, s. 756-772.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu