- Autor
- Kafel Piotr (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości), Sikora Tadeusz (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
- Tytuł
- System zarządzania jakością ISO 9001 - początek drogi do TQM
- Źródło
- Przegląd Organizacji, 2004, nr 3, s. 37-40, bibliogr. 8 poz.
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie jakością, Zarządzanie przez jakość, System zarządzania jakością, Normy ISO 9000
Quality management, Total Quality Management (TQM), Quality management systems, ISO 9000 - Abstrakt
- Celem artykułu jest przedstawienie stanu wprowadzenia koncepcji zarządzania Total Quality Management (TQM) w polskich przedsiębiorstwach posiadających wdrożony system zarządzania jakością zgodny z normami ISO 9000. Omówiono zagadnienia związane z: zaangażowaniem firm we wdrażanie TQM na bazie ISO 000, najważniejszymi dla przedsiębiorstw elementami TQM, orientacją na klienta, samooceną organizacji.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- GOSZCZYCKI W., PAWLAK W.R., Badania świadomo-ści jakościowej o TQM w firmach, „Problemy Jakości", listopad 2002.
- http://www.umbrella.org.pl
- KARASZEWSKI R., TQM teoria i praktyka, wyd. 2, Dom Organizatora, Toruń 2001.
- MISZCZAK A., PAWLAK W.R., Wpływ koncepcji TQM na przedsiębiorstwa, „Problemy Jakości", lipiec 2003.
- PN-EN 9004:2000, System zarządzania jakością. Wymagania, załącznik A.
- PODGÓRSKI D., Kryteria zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy w przedsiębiorstwach wdrażających koncepcje TQM, Materiały II Konferencji Naukowej „Jakość wyrobów w gospodarce rynkowej", AE Kraków, 2000.
- STEINBECK H. H., Total Quality Management, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998.
- The ISO Survey of ISO 9000 and ISO 14000 Certificates Twelfth Cycle: Up to and Including 31 December 2002, www.iso.org
- Cytowane przez
- ISSN
- 0137-7221
- Język
- pol