BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Karaszewski Robert
Tytuł
Hoshin kanri - metoda kreowania polityki jakości
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 3, s. 8-10
Słowa kluczowe
Jakość, Zarządzanie jakością, Planowanie jakości, Systemy jakości
Quality, Quality management, Quality planning, Quality systems
Uwagi
Zawiera rysunek: [1] Proces planowania w ramach hoshin kanri
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiono stosunkowo mało znaną w Polsce metodę hoshin kanri, definiowaną jako schemat planowania, wprowadzania i oceny zarządzania zmianami. Omówiono jej genezę i podstawowe założenia, politykę roczną, średnio- i długoterminową przy zastosowaniu tego systemu zarządzania, porównano także filozofię przedsiębiorstwa z polityką jakości oraz przedstawiono proces catch-ball.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Brilman, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Warszawa 2002, s. 158-163.
  2. Y. Kondo, Hoshin kanri - a participative way of quality management in Japan, The TQM Magazine 1998, nr 6.
  3. Y. Kondo, Quality through millennia, Quality Progress 1988, nr 12.
  4. N. Marsden, G. K. Kanji, The use of hoshin kanri planning and deployment systems in the service sector: An exploration, Total QualitY Management 1998, nr 4/5.
  5. B. J. Witcher, R. Butterworth, Hoshin kanri: A preliminary overview, Total Quality Management 1997, nr 2/3.
  6. G. R. Wood, K. F. Munshi, Hoshin Kanri: A systematic approach to breakthrough improvement, Total Quality Management 1991, nr3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu