BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baruk Agnieszka Izabela
Tytuł
Programy motywacyjne i ich rola we współczesnym przedsiębiorstwie
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 3, s. 22-27
Słowa kluczowe
Motywacja do pracy, Motywowanie pracowników, Systemy motywacyjne, Motywacje
Work motivation, Motivating employees, Motivating systems, Motivation
Uwagi
Zawiera tabele: [1] Oczekiwane przez respondentów formy motywowania, [2] Pozapłacowe formy motywowania w polskich firmach w 2003 roku w zależności od zajmowanego szczebla w hierarchii organizacyjnej, [3] Deklarowana przez prezesów badanych firm istotność wybranych działań adresowanych do pracowników, [4] Rodzaj rzeczywiście realizowanych działań personalnych i ich znaczenie według prezesów badanych firm
Abstrakt
W artykule przedstawiono formy motywowania pracowników i ich oczekiwania. Omówiono procesy motywacyjne oraz proces ich opracowywania oraz efektywność realizacji programów motywacyjnych. Zwrócono również uwagę na stosunek naczelnej kadry kierowniczej do programów motywacyjnych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Baruk, Marketing personalny a kreowanie wizerunku firmy (Rozprawy Naukowe Akademii Rolniczej w Lublinie - zeszyt 292), Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Lublinie, Lublin 2005, s. 104-105.
  2. A. Baruk, Tradycyjne i internetowe formy rekrutacji w kształtowaniu wizerunku nowoczesnej firmy, [w:] Nowoczesność przemysłu i usług - 2002, praca zbiorowa pod red. J. Pyki, Wydawnictwo Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Katowice 2002, s. 433-444.
  3. Job Recovery Survey, SHRM®/CareerJournal.com.
  4. J. Lipiec, Raporty o wynagrodzeniach, www.hrm.pl/czytelnia/art.
  5. M. Mortensson, A critical review of knowledge management as a management tool, „Journal of Knowledge Management" 2000, vol. 4, nr 3, s. 209.
  6. Pozapłacowe metody wzbudzania motywacji pracowników, www.dashofer.
  7. P. Sierociński, P. Zimowski, Incentive Plans, Serwis Członkowski Instytutu Zarządzania, www.instytut.org.pl.
  8. W. Staruchowicz, Od rekrutacji po zaplanowane zwolnienia, „BizReporter" 2001, nr 4, s. 12.
  9. D. L. Stum, Maslow revisited: building the employee commitment pyramid, „Strategy & Leadership" 2001, nr 4, s. 4-9.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu