BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pietrzak Joanna
Tytuł
Luksusowe marki
Źródło
Gazeta Bankowa, 2006, nr 49, s. 31 - 32
Słowa kluczowe
Dobra konsumpcyjne, Dobra osobiste, Popyt konsumpcyjny, Socjologia, Dobra luksusowe
Consumer goods, Personal rights, Consumption demand, Sociology, Luxury goods
Abstrakt
W ostatnim dwudziestoleciu nastąpił szybki wzrost rynku dóbr luksusowych na świecie. Produkty adresowane do grupy najzamożniejszych nabywców utrzymują wysokie tempo sprzedaży nawet w czasach stagnacji ekonomicznej i są uważane za odporne na wahania koniunktury. Atrakcyjność rynku dóbr luksusowych polega również na tym, że wraz z rosnącą zamożnością społeczestw obserwujemy znaczną demokratyzację dostępu do tego typu dóbr. Produkty uważane kiedyś za ekskluzywne - jak np. drogie perfumy, markowe ubrania, i pobyty w pięciogwiazdkowych hotelach, stają się dostępne dla znacznie szerszej bazy konsumentów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu