BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sąpór Agnieszka
Tytuł
KAIZEN - filozofia ciągłego udoskonalania organizacji
KAIZEN - the Philosophy of Constant Improvement
Źródło
Organizacja i Kierowanie, 2004, nr 4, s. 91-101
Organization and Management
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Kaizen, Restrukturyzacja przedsiębiorstw, Zarządzanie zmianami
Enterprise management, Kaizen, Restructuring of enterprises, Change management
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Fabryka Samochodów Osobowych (FSO), Daewoo
,
Abstrakt
Na przestrzeni ostatnich lat narzędziem wdrożenia zmian organizacyjnych stała się restrukturyzacja procesowa, która swoje źródło ma w filozofii kaizen. Filozofia ta zakłada, iż poziom satysfakcji konsumentów warunkują ciągłe usprawnienia poszczególnych obszarów przedsiębiorstwa w zakresie: gospodarowania zasobami ludzkimi, procesów (wyniki), produktów i usług oraz technologii. Zagadnienie to przedstawiono na przykładzie Daewoo-Fso Motors Company.

In conditions of rapid technological growth, rising competition, risk, insecurity, and globalization of economic activity companies are obliged to implement organizational modifications. During last years the tool used for the modifications has been the process conversion, which has its source in kaizen philosophy. According to this idea the level of satisfaction among customers is due to constant improvements of certain areas of the company, such as: management of human resources, processes (results), products and services, as well as technology. The concept of permanent and gradual improvement of organizational structures has revolutionized Japanese economy during the last thirty years, resulting in the growth of team-work importance, the quality of offered products, technology used and production process, effectively adopting organization to rapid changes in the environment. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Imai, Kaizen, Tajemnica sukcesu Japonii, ZETOM, Warszawa 1992.
  2. A. Jazdon, Doskonalenie zarządzania jakością, OPO, Bydgoszcz 2001, s. 210.
  3. Juran Institute, Inc. USA I Fabryka Samochodów Osobowych P.P. Polska, 1994, s. 1.
  4. R. Kolman (red.), Wybrane zagadnienia zarządzania jakością, WSAiB, Gdynia 1996, s. 42, 125.
  5. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 1996, s. 297.
  6. W. Masłyk-Musiał, Zarządzanie zmianami w firmie, CIM, Warszawa 1996, s. 30.
  7. Materiały z Daewoo-Fso Motors Company, For a better understanding of the Daewoo-Fso production system, 1999, s. 219, 223.
  8. G. Morgan, Obszary organizacji, PWN, Warszawa 2002, s. 35-36.
  9. G. Twardowska, Działalność małych grup (DMG) - Small group activities, "Problemy Jakości" 1996, nr 3.
  10. R. Zalweski, A. Maleszka, Quality - Zarządzania jakością, Centrum Kreowania liderów, Skierniewice 1996, s. 20, 41.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-5466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu