BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Frąckiewicz Ewa
Tytuł
Konsument nowoczesnych usług
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 2, s. 42-45
Słowa kluczowe
Usługi, Technologia informacyjna, Technologie telekomunikacyjne, Zachowania konsumenta
Services, Information Technology (IT), Telecommunication technologies, Consumer behaviour
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zwrócono uwagę, że technologie informacyjno-telekomunikacyjne (ICT - Information and Communication Technology) zmieniły sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z nabywcą. Coraz częściej rozwiązania prowadzą do samoobsługi (SST - Self Service Technology). W artykule omówiono takie zagadnienia jak: motywy korzystania z SST, cechy nowości ICT i zachowania pierwszych nabywców, postawa przedsiębiorstwa i różnicowanie klientów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D. BRANDY: Klienci równi i równiejsi, "BusinessWeek" 2000, nr 12.
  2. E. FRĄCKIEWICZ, Adaptacja innowacji technologicznych przez klientów indywidualnych, [w:] Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości, red. J. KALL i B. SOJKIN, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s. 112.
  3. The ICT Activity Index, European Commission, www.europa.eu.int i www.stat.gov.pl.
  4. M.L. MEUTER, A.L. OSTROM, R.I. ROUNDTREE, M.J. BITNER, Self-Service Technologies: Understanding Customer Satisfaction with Technology-Based Service Encounters, "Journal of Marketing" 2000, lipiec, s. 50-64.
  5. C.P. MOREAU, D.R. LEHMANN, A.B. MARKMAN, Entrenched Knowledge Structures and Consumer Response to New Products, "Journal of Marketing Research" 2001, luty, s. 19-22.
  6. M. SAAKSJARVI, Consumer Adaptation of Technological Innovations, "European Journal of Innovation Management" 2003, nr 2, s. 96.
  7. Samoobsługa czy obsługa ? Albo o wpływie nowoczesnych technologii na usługi, "Materiały Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Usług 2001", nr 4.
  8. L. WINDHAM, K. ORTON, Dusza nowego konsumenta, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2001, s. 76-78.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu