BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Prosińska Magdalena
Tytuł
Innowacje w sektorze spożywczym
Innovation in the Food Industry
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 2, s. 177-181, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł spożywczy, Innowacje, Preferencje konsumenta, Innowacyjność przedsiębiorstw, Gospodarka żywnościowa
Food industry, Innovations, Consumer preferences, Enterprise innovation, Food economy
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano zarys teorii działalności innowacyjnej w sektorze żywnościowym oraz scharakteryzowano rodzaje innowacji. Jako dwa główne rodzaje innowacji wyróżniono innowacje produktowe i technologiczne. Opisano czynniki decydujące o powstawaniu innowacji produktowych oraz determinanty ich sukcesu. Szczególną uwagę poświęcono preferencjom konsumenta na rynku żywnościowym, które uznano za główne czynniki decydujące o powodzeniu innowacji. Odniesiono się też do zagadnień innowacyjności firm, w perspektywie ich wielkości i posiadanego kapitału, a także ryzyka w działalności innowacyjnej. (oryg. streszcz.)

The article presents innovation issue in area of food production. Product and technology innovation were given the most attention. Determinants of innovation activities of companies were described and factors of their success and failure were presented. Special attention was given to consumer preferences as major determinant of in the food sector. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Earle M.D. 1997: Innovation in the ford industry. Trends In Ford Science & Technology May, Vol. 8, 166-175.
  2. Janszen F. 2000: The Age of Innovation: making business creativity a competence, not a coincidence. London: Prentice Hall.
  3. Martinez M.G., Briz J. 2000: Innovation in the Spanish Food and Drink Industry, International Food and Agribusiness Management Review, Vol. 3, 155-175.
  4. McKenzie J., Alexander S., Harper C., Anderson S. 1996: Dissemination, Adoption & Adaptation of Project Innovation in Higher Education. University of Technology Sydney.
  5. Menrad K, 2004: Innovation in the food industry in Germany. Research Policy, Vol. 33, 845-878.
  6. Rogers E.M. 2003: Diffusion of Innovations. New York, Free Press, 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu