- Autor
- Zuba Jan, Zuba Maria
- Tytuł
- Wymiana międzynarodowa przedsiębiorstwa przemysłu mięsnego czynnikiem jego rozwoju i przewagi konkurencyjnej
Meat Enterprise International Exchange as a Factor of its Development and Competitive Advantage - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 2, s. 257-260, bibliogr. 4 poz.
- Słowa kluczowe
- Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Rozwój przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Przemysł mięsny, Wymiana międzynarodowa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Company development strategy, Enterprise development, Competitive advantage, Meat industry, International exchange, Enterprise competitiveness - Uwagi
- synopsis, summ.
- Abstrakt
- Przedstawiono wpływ wymiany międzynarodowej na zróżnicowanie istotnych efektów ekonomicznych w jednym z dwóch badanych przedsiębiorstw przemysłu mięsnego. Analizowany wpływ na zróżnicowanie był bardzo duży. (oryg. streszcz.)
An elaboration points in examining an impact of meat enterprise participation in international exchange on its economic development and competitive position improvement. Survey concerns two meat enterprises from the same province within 1998-2003. Their economic-financial effectiveness was measured with system of special coefficients. Enterprise participating in international exchange significantly accelerated its economic growth and improved competitive advantage over enterprise which had at the beginning the 17 times higher assets value and over 3,3 times greater revenues comparing to the first enterprise. First enterprise applied simultaneously two economic strategies: quality (high prices and unit margin) and quantity: (high turnover and high assets rotation). (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Okrzesik J., Obidzińska E. 2005: Sektor mięsny. Agrotrendy, Warszawa, 28.
- Pazio W. 1994: Jak gospodarować finansami. Ekonomiczne podstawy biznesu. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 315.
- Pierścionek Z. 1996: Strategia rozwoju firmy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 164.
- Sierpińska M., Jachna T. 2002: Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 105-106.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol