BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Karaszewski Robert
Tytuł
Najważniejsze modele zarządzania jakością skodyfikowane w programach wybranych krajowych i międzynarodowych nagród jakości
Źródło
Problemy Jakości, 2006, nr 2, s. 4-11
Słowa kluczowe
Jakość, Zarządzanie jakością, Nagrody jakości, Europejska Nagroda Jakości
Quality, Quality management, Quality awards, European Quality Award
Uwagi
Zawiera tabele: [1] Kryteria Nagrody Deminga, Kryteria osiągania doskonałości działania według zasad Nagrody Malcolma Baldrgie'a (wersja dla organizacji gospodarczych - edycja 2004), [3] Kryteria osiągania doskonałości działania w ramach Europejskiej Nagordy Jakości, [4] Rodzaje modeli wykorzystywanych w programach narodowych nagród jakości
Abstrakt
W niniejszym artykule omówiono model MBNQA, Deming Prize i EQA, które stały się wzorem dla tworzenia krajowych programów promujących wdrażanie zasad kompleksowego zarządzania jakością. Zwrócono także uwagę na pozostałe czynniki wpływające na rozwój krajowych nagród jakości.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Adebanjo, TQM and business excellence: Is there really a conflict?, Measuring Business Excellence 2001, nr 3.
  2. European Quality Award - Information for Applicants 2002, Brussels 2002, s. 3-18.
  3. R. Karaszewski, TQM – teoria I praktyka, Toruń 2001, s. 134.
  4. Materiały źródłowe The W. Edwards Deming Institute.
  5. J. Moeller, A. K. Sonntag, Evaluation of health services organizations - German experiences with the EFQM excellence approach in healthcare, The TQM Magazine 2001, nr 5.
  6. U. Nabitz, W. G. Quagilia, P. Wangen, EFQM's new excellence model, Quality Progress 1999, nr 10.
  7. U. Nabitz, P. Severens, W. Van Den Brink, P. Jansen, Improving the EFQM Model: An empirical study on model development and theory building using concept mapping, Total Quality Management 2001, nr 1.
  8. S. Russell, ISO 9000:2000 and the EFQM Excellence Model: competition or cooperation?, Total Quality Management 2000, nr 4-6.
  9. K. C. Tan, M. E Wong, T. Mehta, H. H. Khoo, Factors affecting the development of national quality awards, Measuring Business Excellence 2003, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu