BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gos Waldemar
Tytuł
Zakres i metody nauczania sprawozdawczości finansowej
Scope and methods of financial reporting education
Źródło
Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, 2004, t. 23, nr 79, s. 22-32, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Rachunkowość, Edukacja, Sprawozdanie finansowe, Sprawozdawczość finansowa
Accounting, Education, Financial statements, Financial reporting
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Końcową częścią nauczania rachunkowości finansowej jest sprawozdawczość finansowa. W dydaktyce sprawozdawczości finansowej należy zwrócić uwagę na takie aspekty, jak: zakres przekazywanych treści, stosowane metody nauczania, funkcje podręczników oraz sposoby sprawdzania wiedzy. (abstrakt oryginalny)

The final phase of financial accounting education is financial reporting. In teaching of the financial reporting attention should be focused on: the scope of the subject, teaching methods, the role of manuals and the ways of checking knowledge.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ćwiąkała K., Jendrzejczak E., Kazimierska T., Aby podjąć wyzwania. Dylematy nauczycieli: „Jaki program? Jaki podręcznik", „Nowa Edukacja Zawodowa" 2002, nr 6.
  2. Gos W., Kierunki zmian nauczania rachunkowości, [w:] Dydaktyczne problemy finansów i rachunkowości, Materiały konferencyjne, Akademia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin 1999.
  3. Nadolna B,, Metody nauczania a zakres ich wykorzystania w nauczaniu rachunkowości, [w:] Dydaktyka w naukach ekonomicznych, Materiały konferencyjne, Akademia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin 2002.
  4. Półtorzycki J., Dydaktyka dorosłych, WSiP, Warszawa 1991.
  5. Radawiecka E., Aktywizujące metody nauczania rachunkowości, Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, nr 70, SKwP, Warszawa 2003.
  6. Sawiński J., Dlaczego kompetencje? „Nowa Szkoła" 1998, nr 2.
  7. Szczypa P., Zależności przyczynowo-skutkowe miedzy wzrostem wiedzy i umiejętności studentów a doborem podręczników oraz metod sprawdzających efektywność procesu dydaktycznego, Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, nr 70, Warszawa 2003.
  8. Szloska F., Wstęp do dydaktyki przedmiotów zawodowych, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-4381
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu