BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kamiński Jacek
Tytuł
Techniki przygotowania miejsca negocjacji
Techniques of Preparing the Place of Negotiations
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, 2002, z. 12, s. 197-207, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Negocjacje, Taktyki negocjacyjne, Komunikowanie w biznesie, Psychologia komunikowania
Negotiations, Negotiating tactics, Business communication, Communicate psychology
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor podjął próbę omówienia zagadnień związanych z miejscem negocjacji, przedstawiając uwarunkowania, które powinne zostać wzięte pod uwagę przy jego odpowiednim przygotowaniu. Omówiono kwestie dotyczące organizacji przestrzeni, zagadnienia związane z miejscem jako elementem wpływającym na atmosferę i wyrażającym status stron. Działania te powinne być dobrze znane negocjatorom, ponieważ mogą ułatwić właściwe przygotowanie, a w konsekwencji sukces rozmów negocjacyjnych. Autor zwrócił uwagę na to, aby decyzje związane z przygotawaniem miejsca, podejmowane były w sposób świadomy, ponieważ kwestia ta, bardziej niż inne uwarunkowania rozmów, jak np. relacje władzy pomiędzy stronami czy cechy osobowości negocjatorów, podlegają możliwości dowolnego kształtowania przez strony. Autor podkreślił także, że odpowiednie przygotowanie miejsca, może być wykorzystane do zaakcentowania skłonności negocjatorów do podejmowania współpracy, może także służyć do podkreślenia wielu wartościowych sygnałów w trakcie toczących się rozmów.

The article focuses on one of the most important situational elements influencing the process of negotiations, that is its place. The importantce of negotiations place could be examined from the point of view of its choice and its preparation. The latter is being the subject of this article. The author focused on such elements of preparation as the right space organisation in the room where the negotiations take place. Also on the activities that should be undertaken to create the appropriate atmosphere of the negotations place and also pointed out the importance of place as the element of stating the status of both parties. It has been emphasised that all the characterised elements, though examined separately, are closely related. They should be well known to negotiators. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1427-3500
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu