BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sudoł Tomasz
Tytuł
Kreatywność jako podstawowa cecha zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem
Creativity as an Essential Feature of Managing a Small and a Medium-Size Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1092, s. 528-532, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Rozwój przedsiębiorstwa, Kreatywność, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Enterprise management, Enterprise development, Creativity, Small business
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule skupiono uwagę na pierwszej fazie rozwoju przedsiębiorstwa zgodnie z koncepcją L. Greinera, tj. fazie rozwoju przez kreatywność i omówiono przyczyny oraz sposoby przezwyciężania pierwszego kryzysu. Zawarto analizę przygotowań małych i średnich przedsiębiorstw do przejścia z fazy kreatywności do fazy rozwoju przez wytyczne.

The author analyses the first phase of organization growth according to Greiner, i.e. the creativity stage, adjusting Greiner's assumptions to Polish conditions. In the article there is also an analysis of preparations of companies to transition from the creativity stage to the stage of directions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Czerska M., Rutka R. (2004), Strategie przedsiębiorstw w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  2. Fourier Ch., (1993), Techniki zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem. Podejście praktyczne, Warszawa.
  3. Greiner L.E. (1972), Evolution and Revolution as Organizations Grow, "Harvard Business Review", July-August.
  4. Skalik J., (1998), Zmiana warunkiem sukcesu. Wyzwania dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 803, AE, Wrocław.
  5. Wawrzynek Ł., Szumowski W., Sudoł T. (2004), Strategie przedsiębiorstw w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu