BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowak Marta, Nowak Edward
Tytuł
Strategiczna rachunkowość zarządcza. Pojęcie, cele, narzędzia
Strategic Management Accounting. Concept, Goals and Instruments
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse Bankowość Rachunkowość (4), 2006, nr 1119, s. 29-35, bibliografia 13 poz.
Słowa kluczowe
Rachunkowość zarządcza, Zarządzanie strategiczne, Planowanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa
Management accounting, Strategic management, Strategic planning, Corporation strategies
Uwagi
summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł poświęcony jest problematyce rachunkowości zarządczej zorientowanej na strategię przedsiębiorstwa. Omówiono podstawowe cele i instrumenty strategicznej rachunkowości zarządczej.

The paper treats of the problems of strategic management accounting. The various stakeholders groups creating strategy of a business entity are presented. The owner's strategy is shown as a superior strategy. On this background both problems of management accounting in management process and the definition of strategic management accounting have been formulated. Different instruments of strategic management accounting have been presented.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brokemper A., Strategieorientiertes Kostenmanagement. Strukturelle Kostentreiber als Bestimmungsgrößen der Kostenstruktur, "Controlling" 1998, nr 5.
  2. Coyne K., Witter J., Zachowania inwestorów bez tajemnic, "Harvard Business Review Polska" 2004, nr 12.
  3. Nowak E., Rachunkowość zarządcza strategiczna i operacyjna, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2000, nr 5.
  4. Nowak E., Zaawansowana rachunkowość zarządcza, PWE, Warszawa 2003.
  5. Obłój K., Strategia organizacji. W oczekiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001.
  6. Pitman В., Wzrost wartości firmy: rola i wyzwania lidera. "Harvard Business Review Polska" nr 11.
  7. Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1999.
  8. Shank J.K., Govindarajan V., Strategic Cost Management - the New Toll for Competitive Advantage, The Free Press, New York 1993.
  9. Smith M., Nowe narzędzia rachunkowości zarządczej, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1998.
  10. Sobańska L, Rachunkowość zarządcza konwencjonalna i strategiczna, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza w Firmie" 1999, egzemplarz promocyjny.
  11. Ward K., Strategic Management Accounting, Butterworth-Heinenemann, Oxford 1992.
  12. Wilson R., Strategic Management Accounting,^:} Issues in Management Accounting, Prentice Hall, London 1995.
  13. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0704
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu