BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Markowska Małgorzata
Tytuł
Jakość w perspektywach strategicznej karty wyników
Quality in Prospects of Balanced Scorecard
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse Bankowość Rachunkowość (4), 2006, nr 1119, s. 58-63, bibliografia 5 poz.
Słowa kluczowe
Strategiczna Karta Wyników, Zarządzanie jakością, Zarządzanie przez jakość
Balanced Scorecard (BSC), Quality management, Total Quality Management (TQM)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Opracowanie omawia istotę strategicznej karty wyników, którą można wykorzystać do realizacji TQM. Doskonalenie jakości może być jedną z perspektyw w strategicznej karcie wyników, może też powiązać system zarządzania jakością i strategiczną kartę wyników w jeden spójny system.

This paper shows that it is possible to use the balanced scorecard in TQM strategy. Quality costs are very important measures in prospects of balanced scorecard.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Borkowska G., TQM, czyli konieczność podmiotowego podejścia do ludzi, "Przegląd Organizacji" 1996, nr 4.
  2. Controlling w przedsiębiorstwie. Koncepcje i instrumenty, red. E. Nowak, ODDK, Gdańsk 2003.
  3. Friedag H.R., Schmidt W., My Balanced Scorecard, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2003.
  4. Kapłan R, Norton P., Strategiczna karta wyników, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  5. Lisiecka K., Kreowanie jakości, AE, Katowice 2002.
  6. PN-ISO 8402. Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Terminologia, PKN, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0704
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu