BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Moroz Arkadiusz
Tytuł
Jak w dobie globalizacji wypracować przewagę konkurencyjną opartą na marce
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 3, s. 28-32
Słowa kluczowe
Globalizacja, Przewaga konkurencyjna, Marka, Otoczenie przedsiębiorstwa
Globalization, Competitive advantage, Brand, Enterprise environment
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono wpływ procesu globalizacji gospodarki światowej na zarządzanie marką. Przedstawiono następujące strategie: odmłodzenia marki, rozszerzenia marki na inne wyroby, marki na rynkach międzynarodowych, licencjonowania i franchisingu marki.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D.A. AAKER, Managing Brand Equity. Compitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press, Toronto 1991, s. 216.
  2. J. ALTKORN, Strategia marki, PWE, Warszawa 1998, s. 177-178.
  3. J. KALL, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001, s. 258-262.
  4. Ph. KOTLER, G. ARMSTRONG, J. SAUNDERS, V. WONG, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 633.
  5. M. KOZMANA, Supermarkety powalczą marką, "Puls Biznesu", 14.06.1999 r.
  6. J.M. MURPHY, Brand Strategy, Prentice Hall, New York 1990, s. 43.
  7. S. ONKWIST, J. SHOW, The International Dimention of Branding: Strategic Considerations and Decisions, "International Marketing Review" 1989, vol. 6, s. 24.
  8. Z. PIERŚCIONEK, Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996, s. 301-304.
  9. B. SKRZYPACH, Zarządzanie marką a wzrost wartości firmy, [w:] Zarządzanie wartością firmy, red. A. HERMAN, A. SZABLEWSKI, Poltext, Warszawa 1996, s. 311.
  10. Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 2001, s. 195-197.
  11. G. URBANEK, Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002, s. 183.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu