BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ciszewski Andrzej
Tytuł
Procedury uzyskiwania certyfikatu ISO 9002 przez średnie przedsiębiorstwa przemysłowe (na przykładzie Polskie Szyby Termoizolacyjne Spółka z o.o.)
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2004, nr 2, s. 23-29
Słowa kluczowe
Certyfikat jakości, Systemy jakości, Zarządzanie jakością, Normy ISO, Przedsiębiorstwo przemysłowe, Prawo
Certificate of quality, Quality systems, Quality management, ISO International Standards, Industrial enterprises, Law
Firma/Organizacja
Polskie Szyby Termoizolacyjne Sp. z o.o.
Abstrakt
W artykule przedstawiono uwarunkowania prawne procesu certyfikacyjnego w Polsce. We współczesnym świecie wysoka jakość towarów i usług stworzyła pewnego rodzaju wytyczne, dzięki którym przedsiębiorcy i producenci mają pewne wzorce. W warunkach gospodarki rynkowej możliwości utrzymania się firmy na rynku maleją proporcjonalnie do wzrostu konkurencyjności w poszczególnych branżach i sektorach. Proces ten opisano na przykładzie przedsiębiorstwa Polskie Szyby Termoizolacyjne Spółki z o.o.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Chabiera, S. Doroszewicz, A. Zbierzchowska, Zarządzanie jakością. Poradnik menedżera, centrum Informacji Menedżera, Warszawa 2000, s. 43.
  2. M. Gołębiowski, W. Janasz, M. Prozorowicz, Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 1999, s. 20-21.
  3. A. Hamrol, Praktyka zarządzania jakością w przedsiębiorstwie, w: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, pod red. A. Hamrola i W. Mantury, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 175.
  4. F. Havard, Certyfikacja zgodności z ISO 9000, w: Podręcznik zarządzania jakością, pod red. D. Kocka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 215-216.
  5. A. Iwasiewicz, Zarządzanie jakością. Podstawowe problemy i metody, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999, s. 92.
  6. A. Jasiak, A. Ambroziak, Próba klasyfikacji kosztów jakości w małych i średnich przedsiębiorstwach wdrażających system zarządzania jakością, w: Praktyka zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, pod red. M. Fertscha i S. Trzcielińskiego, Politechnika Poznańska, Poznań 2003, s. 343-346.
  7. M. Jedliński, Jakość w nowoczesnym zarządzaniu, Zachodniopomorska Szkoła Biznasu, Szczecin 2000, S. 31-34.
  8. E. Kindlarski, Jakość wyrobów, PWN, Warszawa 1988, s. 23.
  9. R. Kolman, Prawne aspekty zarządzania jakością, w: Zarządzanie jakością, pod red. R. Kolmana, Politechnika Gdańska, Gdańsk 1996, s. 23-24.
  10. K. Lisiecka, Czy certyfikacja systemu jakości wg norm ISO serii 9000 się opłaca?, "Problemy Jakości" 2003, marzec, s. 5.
  11. J. Łańcucki, Istota jakości wyrobów i usług. Zasady TQM, w: Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM, pod red. J. Łańcuckiego, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2001, s. 11.
  12. A. Miszczak, W.R. Pawlak, Wpływ koncepcji TQM na przedsiębiorstwa, "Problemy Jakości" 2003, lipiec, s. 38.
  13. J. Oakland, Kompleksowe zarządzanie jakością, w: Podręcznik zarządzania jakością, pod red. D. Locka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 40-43.
  14. M. Rowińska-Fronczek, Kompleksowe zarządzanie jakością (total quality management - TQM), w: Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, pod red. J. Lichtarskiego, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2001, s. 286.
  15. E. Skrzypek, Jakość i efektywność, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2000, s. 92.
  16. J. Srebrzyńska, Certyfikat systemów zarządzania jakością, "Problemy Jakości" 2003, kwiecień, s. 21-22.
  17. K. Szczepańska, Kompleksowe zarządzanie jakością TQM, Wydawnictwa Normalizacyjne Alfa-Wero, Warszawa 1998, s. 25.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu