BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maleszyk Edward
Tytuł
Przyspieszona ekspansja zagranicznych sieci handlu żywnością na rynek polski
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2004, nr 1, s. 6-11
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Hipermarkety, Przedsiębiorstwo handlowe, Sklepy dyskontowe, Sieci przedsiębiorstw, Rynek żywności, Przemysł spożywczy
Enterprise management, Hypermarkets, Commercial enterprises, Discount trade, Enterprise networks, Food market, Food industry
Abstrakt
Ekspansja zagranicznych sieci handlowych na rynek polski rozpoczęła się w 1991 r., kiedy zaczął działać pierwszy supermarket Billa (kapitał austriacki). Od roku następnego zaczęły wydatnie rosnąć nakłady inwestycyjne przedsiębiorstw zagranicznych, również w relacji do nakładów w handlu ogółem. W artykule przedstawiono rozwój hipermarketów, supermarketów, sklepów dyskontowych oraz typu convenience (wygody).
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Korporacje międzynarodowe w Polsce. Wyzwania w dobie globalizacji i regionalizacji, pod red. A. Zorska, Difin, Warszawa 2002, s. 111-114.
  2. E. Maleszyk, Przedsiębiorstwa z kapitałem zagranicznym w handlu, „Wiadomości Statystyczne” 2000, nr 1.
  3. B. Pokorska, E. Maleszyk, Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa 2002.
  4. Ustawa z dnia 13 lipca 2000 r. o zmianie ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2001 r. N14, poz.124).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu