BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Leszczyński Grzegorz
Tytuł
Rynek elektroniczny a wymiana w sferze business-to-business
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2004, nr 1, s. 11-20
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Rynki elektroniczne, Transakcje wirtualne, Sieci komputerowe, Rynek instytucjonalny, Internet
e-commerce, Electronic markets, Virtual transaction, Computer networks, Business to Business (B2B), Internet
Abstrakt
Przedmiotem artykułu są wyróżniki rynku elektronicznego oraz prowadzonego w tym obszarze handlu. Swoje rozważania autor zawęził do sfery business-to-business, ponieważ to właśnie w niej obroty handlu elektronicznego są największe.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J.Y. Bakos, A Strategic Analysis of Electronic Marketplaces, “MIS Quarterly” 1991, September, vol. 15, s. 295.
  2. J.Y. Bakos, Reducing Buyer Search Cost: Implications for Electronic Marketplaces, “Management Science” 1997, December, s. 1676-1692.
  3. M. Bloch, Y. Pigneur, A. Segev, On the Road of Electronic Commerce – A Business Value Framework, Gaining Competitive Advantage and Some Research Issues, 1996 (is-2.stern.nyu.edu/~mbloch/docs/roadtoec/ec.htm).
  4. C. Chan, P.M.C. Swatman, From EDI to Internet Ccommerce: the BHP Steel Experience, “Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy” 2000, Vol. 10, no 1, s. 72-82.
  5. J.A. Crowley, Virtual Logistics: Transport in the Marketspace, “International Journal of Phisical Distribution and Management” 1998, vol. 28, no 7, s. 547.
  6. Encyklopedia multimedialna, Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2000.
  7. A. Gupta, D.O. Stahl, A.B. Whinston, Pricing of Services on the Internet, University of Texas (http://cism.bus.utexas.edu/alok/pricing.html).
  8. A. Hartman, J. Sifonis, J. Kador, E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Wydawnictwo K.E. Liber s.c., Warszawa 2001, s. XVIII.
  9. S. Kaplan, M. Sawney, E-Hubs – The New B2B Marketplaces (cyt. za: M. Rzewuski, [2001], Wirtualne bazary, “PCKurier”, 2001, nr 2, s. 98).
  10. Komunikacja gospodarcza, pod red. E. Niedzielskiej, AE, Wrocław 2000, s. 170-1771.
  11. R. Levine, Ch. Locke, D. Searls, D. Weinberger, Manifest www.culetrain.com. Koniec ery tradycyjnego biznesu, WIG-Press, Warszawa 2000, s. 85.
  12. Longman Dictionary of Temporary English, PWN, Warszawa 1990, s. 640-641.
  13. Marketingowe zastosowanie Internetu w Polsce, pod red. M. Strzyżewskiej, SGH, Warszawa 2002, s. 8-30.
  14. A. Morrison, C. Kaster, A Marketspace of One’s Own, “Best’s Review/Life”, Health Insurance Edition 1997, vol. 98, Issue 6, s. 80.
  15. P. Ratnasingham, The Importance of Trust in Electronic Commerce, “Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy” 1998, vol. 8, no 4, s. 313-321.
  16. J.F. Rayport, J.J. Sivokla, Managing in the Marketpsace, “Harvard Business Review” 1994, November-December, s. 141.
  17. B. Schmidt, Electronic Markets in Turism, 1994 (www.iwi.using.ch/iwi4/cc/genpubs/enter/indem.html).
  18. M. Strzyżewska, M. Okoń, Rynek internetowy i jego wpływ na marketing, w: Marketing. Przełom wieków, t. II, AE, Wrocław 2000, s. 186.
  19. T. Szapiro, R. Ciemniak, Internet – nowa strategia firmy, Difin, Warszawa 1999, s. 63-65.
  20. J. Teich, H. Wallenius, J. Wallenius, World-Wide-Web Technology in Support of Negotiation and Communication, “International Journal of Technology Management” 2000, vol. 17, no 1/2, s. 223-39.
  21. T.C. Weller, B2B Commerce, The Rise of eMarketplaces (cyt. za: M. Rzewuski, Wirtualne bazary, “PCKurier”, 2001, nr 2, s. 42-45).
  22. J. Wielki, Elektroniczny marketing przez Internet, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu