BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzecznowska Anna, Mostowicz Emilia
Tytuł
Udział wzornictwa przemysłowego w podnoszeniu konkurencyjności wyrobów polskiego przemysłu
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2004, nr 1, s. 46-53
Słowa kluczowe
Wzornictwo przemysłowe, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo na rynku, Przemysł tekstylny, Przemysł meblarski
Industrial design, Enterprise competitiveness, Enterprise in the market, Textile industry, Furniture industry
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wyniki przeprowadzonych w 2002 r. przez Instytut Wzornictwa przemysłowego badań ankietowych na temat wzornictwa wyrobów produkowanych przez polskie firmy z trzech grup branżowych: tekstylnych, meblarskich i agd. Głównym celem badań było ustalenie, w jakim stopniu przedsiębiorstwa podnoszą konkurencyjność swoich wyrobów dzięki inwestowaniu we wzornictwo oraz jaki jest jego wpływ na uzyskane wyniki ekonomiczne i procesy rozwojowe.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Aleksander, Creative Marketing and Innovative Consumer Product Design - Some Case Studies, "Design Studies" 1995, Vol. 6, No 1, s. 41-50.
  2. I. Bielski, Sposób kształtowania przewag konkurencyjnych, w: Przedsiębiorczość i konkurencyjność, materiały na VII Kongres Ekonomistów Polskich, PTE, Warszawa 2001, s. 3-11.
  3. Encyklopedia marketingu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998, s. 136.
  4. G. Gemser, How Integrating Industrial Design in the Product Development Process Impacts on Company Performance, "Journal of Product Innovation Management" 2001, Vol. 18, No 1, s. 28-38.
  5. A. Grzecznowska, E. Mostowicz, Wpływ wzornictwa przemysłowego na zwiększanie konkurencyjności wyrobów, "Prace i Materiały" 2003, nr 3.
  6. A. Przedpełski, Wzornictwo przemysłowe a polityka państwa. Metody wspierania wzornictwa przemysłowego w państwach Unii Europejskiej, IWP, Warszawa 2001.
  7. H. Walter, Szanse i zagrożenia rozwoju wzornictwa przemysłowego w Polsce w przeddzień akcesji do UE, w: Wzornictwo szansą rozwoju przedsiębiorstw, materiały konferencyjne, IWP, Warszawa 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu