BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Solarz Małgorzata
Tytuł
Rozwój stacjonarnej bankowości telefonicznej w Polsce
The Development of Stationary Telephone Banking in Poland
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse Bankowość Rachunkowość (4), 2006, nr 1119, s. 227-237, bibliografia 17 poz.
Słowa kluczowe
Bankowość wirtualna, Bankowość, Obsługa klienta
Virtual banking, Banking, Customer service
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł mówi o zdalnej obsłudze klienta banku jako o ważnym obszarze współczesnej działalności bankowej i ma na celu ukazanie dotychczasowego rozwoju stacjonarnej bankowości telefonicznej w Polsce od momentu pojawienia się tego rodzaju bankowości elektronicznej na polskim rynku do roku 2003.

A stationary telephone plays an important role in banking as the basis of phone banking. The core aspect of this fully automated service is 24 hour, remote access to the client's bank accounts by means of a telephone, as well as obtaining, in this way, information regarding bank's offers. In Poland phone banking emerged in 1996, however the phone as a distribution channel was used in banks much earlier, mainly for information and promotion purposes. As time went by it became more and more functional. In July 2003 banks' clients in Poland may take advantage of 28 automated, telephone services (8 info-lines and 20 tele-services) offered by 20 banking institutions. Such development of telephone banking is supported by a rapidly increasing number of banking transactions conducted by means of tele-services, which in 2003 amounted to over 1.1 million transactions.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk M., Bankofon, "Wprost" 2000, nr 11.
  2. Bratek R., Czas ekspansji, "Bank" 2003, nr 3.
  3. Brzeziński J., Teleserwis. Usługi na telefon w Pekao, "Bankier" 1997, nr 2.
  4. Czesny D., Telefon, Internet, a może to i to, "Gazeta Prawna" 2001, nr 161.
  5. Halo, czy to moje konto, "Rzeczpospolita" 2002, nr 136, dodatek "Moje Pieniądze".
  6. Jachowicz B., Telepekao 24. Call-center, "Bankier" 1999, nr 11-12.
  7. Korenik D., Bankowość elektroniczna i jej usługi (w zarysie), [w:] Operacje i procedury bankowe, red. E. Bogacka-Kisiel, AE, Wrocław 1998.
  8. Krześniak M., Klienci otwarci na nowe technologie, "Gazeta Prawna" 2003, nr 84.
  9. Nie odwiedzaj oddziału bez potrzeby, "Rzeczpospolita" 2002, nr 14, dodatek "Moje Pieniądze".
  10. Pawlicka R., Nowoczesne formy komunikacji г klientem, "Bankier" 1997, nr 5.
  11. Pobierajło J., Bankowość elektroniczna stan i perspektywy rozwoju w polskim sektorze bankowym, Wydawnictwo Fundacji Edukacji i Badań Bankowych, Warszawa 1999, Seria wydawnicza im. M. Kantona.
  12. Socha K., Phone banking, http://wms.agh.edu.pl/ (22.07.2003).
  13. Solarz M., Istota bankowości elektronicznej, [w:] Finanse i rachunkowość w zarządzaniu gospodarką narodową, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 958, AE, Wrocław 2002.
  14. Telefonem bliżej, "Gazeta Bankowa" 1998, nr 27.
  15. W banku wszystko przez telefon, "Gazeta Prawna" 2002, nr 176.
  16. Wójtach H., Dziękuj i płać, "Gazeta Bankowa" 1996, nr 49.
  17. Wójcik B., Michałkowski D., Teleserwis, "Bankier" 1998, nr 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0704
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu