BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Olejniczuk-Merta Anna
Tytuł
Badania rynku i problematyki młodych konsumentów w Polsce
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2003, nr 1, s. 1-7
Słowa kluczowe
Badanie rynku, Młodzież, Zachowania konsumenta, Gospodarka
Market research, Youth, Consumer behaviour, Economy
Abstrakt
W Polsce rynek młodych konsumentów zaczął się kształtować dopiero od początku lat 90. zeszłego stulecia, z chwilą transformacji naszej gospodarki. W artykule przedstawiono dlaczego rynek ten nie funkcjonował w obecnej postaci już od lat powojennych. Autorka wskazała wyraźne rozszerzanie i pogłębianie w analizowanym okresie zainteresowania badaczy problematyką młodych konsumentów adekwatnie do zmieniającej się sytuacji politycznej i społeczno-gospodarczej kraju, a w związku z tym do zwiększającego się wpływu dzieci i młodzieży na charakter i wielkość rynku dóbr konsumpcyjnych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Bakalarski, Młodzież na łamach prasy, IBPM, Warszawa 1985 (maszynopis powielony).
  2. Z. Cendrowski, Podstawowy standard zaopatrzenia dzieci i młodzieży w artykuły do wychowania fizycznego, sportu i turystyki, IHWiU, Warszawa 1982.
  3. J. Chałasiński, Społeczeństwo i wychowanie, Nowa Księgarnia, Warszawa 1966.
  4. R. Dyoniziak, Młodzieżowa podkultura, "Kultura i Społeczeństwo" 1965.
  5. Kryteria standaryzacji odzieży dla dzieci do lat 6, CWPChiL, Warszawa 1982 (maszynopis).
  6. Materiały niepublikowane Instytutu Badań Problemów Młodzieży z lat 1981-1984.
  7. Młodzież epoki przemian. Z badań polskich socjologów, pod red. R. Dyoniziaka, Nasza Księgarnia, Warszawa 1965.
  8. Młodzież polska, Instytut Badań Problemów Młodzieży, Warszawa 1985 (maszynopis powielony).
  9. A. Olejniczuk-Merta, Proces zaspokajania potrzeb dzieci - czynniki, uwarunkowania, "Monografie i Syntezy" nr 49, IRWiK, Warszawa 1988.
  10. Podstawowy standard zaopatrzenia dzieci w zabawki, pod red. M. Zdońskiej-Brunche, IMiDz, Warszawa 1982.
  11. Podstawowy standard zaopatrzenia populacji w wieku 10-18 lat w przedmioty wykorzystywane w czasie wolnym, IHWiU-IMiDz, Warszawa 1982.
  12. J. Prokopczyk, W. Jarczyk-Czekalska, H. Siwińska-Gołębiowska, Podstawowy standard zaopatrzenia dzieci i młodzieży w środki kosmetyczne i czystościowe, IMiDz-IHWiU, Warszawa 1982.
  13. Rynek młodzieży w latach 80., pod red t. Pałaszewskiej-Reindl, IRWiN, Warszawa 1985, s. 5 i nast.
  14. Standardowe zaopatrzenie dzieci i młodzież w obuwie, IHWiU-Laboratorium Obuwia z Krakowa, Warszawa 1982.
  15. Właściwości rynku młodzieżowego, pod red. T. Pałaszewskiej-Reindl, "Biblioteka IHW" nr 97, IHW, Warszawa 1972.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu