- Autor
- Górska-Warsewicz Hanna, Pałaszewska-Reindl Teresa
- Tytuł
- Strategie cenowe przedsiębiorstw sektora żywnościowego
- Źródło
- Handel Wewnętrzny, 2003, nr 4-5, s. 23-30
- Słowa kluczowe
- Przemysł spożywczy, Technologia produkcji żywności, Strategia cen, Jakość produktów żywnościowych
Food industry, Food production technology, Pricing strategies, Food quality - Abstrakt
- W artykule wykorzystano wyniki trzech badań własnych przeprowadzonych w latach 2000-2001. Przemiany branży spożywczej, trwające od początku okresu transformacji ustrojowej, spowodowały m.in. postęp w technologii produkcji, jakości surowców i wyrobów finalnych, co znalazło odbicie w jakościowym zróżnicowaniu oferty rynkowej.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- J. Altkorn, Strategia marki, PWE, Warszawa 2001, s. 26.
- H. Górska-Warsewicz, Konsumencka ocena jakości żywności, "Przemysł Spożywczy" 2001, nr 12, s. 35.
- L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996, s. 311-315.
- S.J. Hoch, J.S. Raju, Marki prywatne kontra krajowe, "Puls Biznesu" z 15.12.1999, dodatek "Marketing Domowy" cz. 16, s. 2.
- J. Kall, Silna marka, PWE, Warszawa 2001, s. 124.
- Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 457-464.
- M. Penconek, Badania cenowe, "Marketing w praktyce" 2001, nr 10, s. 18-20.
- Ch. Pinson, Zastosowanie ukrytej teorii wyboru wobec sądów wnioskujących formułowanych przez konsumentów na temat wyrobów, w: Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, pod red. M. Lambkina, G. Foxalla, H.B. van Raija, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2001, s. 215.
- G. Urbanke, Składniki kapitału marki, "Marketing i Rynek" 2000, nr 6, s. 15-17.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0438-5403
- Język
- pol