BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Olak Andrzej
Tytuł
Wpływ analizy transakcyjnej na kształtowanie postaw interpersonalnych w organizacji
The Impact of Transactional Analysis on the Shaping of Interpersonal Attitudes in an Organization
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2006, nr 715, s. 67-81, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie interpersonalne, Zachowania organizacyjne
Interpersonal communication, Organisational behaviour
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu zwrócono uwagę na analizę transakcyjną, której stosowanie w życiu gospodarczym przyczynia się do skuteczniejszej komunikacji poprzez wprowadzanie aspektu partnerskości w relacjach międzyludzkich.

This paper attempts to draw the reader's attention to transactional analysis, the application of which in economic life significantly contributes to better, more efficient communication. As it introduces an aspect of partnership (mainly relevant to adults), transactional analysis should be viewed as a comprehensive and coherent concept that belongs to the science of interpersonal communication. Transactional analysis enables better teamwork without the need for one to abandon his or her individual style. It also allows for the elimination of obstacles in communication with a skillful presentation of unintelligible or contradictory information. The application of transactional analysis results in a better understanding of other people's problems and, importantly, makes it possible to overcome difficulties in discussing them (accessible terminology). Therefore, transactional analysis should be referred to, investigated and improved. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK - 0
Bibliografia
Pokaż
  1. Berne E. [2000], W co grają ludzie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  2. Elliot A., Wieczorkowska G. [2001], Kontrola naszych myśli i uczuć, Jacek Santorski & CO Wydawnictwo, Warszawa.
  3. English H.B., Champneey A., A Comprehensive Dictonary of Psychological and Psychoanalytical Terms, New York, Longmans, 1958 [w:] Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi [2002], Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  4. Gruszewska A. [1999], Konflikt w aspekcie psychologiczno-etycznym, Wydawnictwo Kijów.
  5. Kalin K., Muri P. [1998], Kierować sobą i innymi, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  6. Oatley K., Jenkins J.M. [2000], Zrozumieć emocje, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  7. Stankiewicz J. [1998], Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu