BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Leszczyński Marcin
Tytuł
Mind the Gap - droga do klienta
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 2, s. 8-10, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Pozycjonowanie marki, Marka, Komunikowanie marketingowe, Decyzje konsumenckie, Budowanie lojalności klienta
Brand positioning, Brand, Marketing communication, Consumer decision, Cultivation customer loyalty
Abstrakt
Zdaniem autora, budowanie kultury marki, a więc wizerunku, który staje się częścią tożsamości poszczególnych osób i tożsamości zbiorowej całych grup konsumentów, możliwe jest tylko wtedy, gdy skoordynuje się działania na wszystkich poziomach, na których kształtowany jest wizerunek marki. Definiuje on markę jako wielopłaszczyznową konstrukcję, łączącą zarówno wartości podlegające racjonalnemu oszacowaniu, jak i wartości, afekty i emocje wymykające się świadomej i racjonalnej kalkulacji. Dlatego mówi się o konieczności kształtowania wizerunku zarówno na poziomie świadomie rozpoznawanym przez klienta i otoczenie biznesowe (przykładem może być funkcjonalność oferowanego produktu czy też CSR), jak również na poziomie świadomie nie rejestrowanym (Emotional Branding, Sensory Branding).
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kahneman, D. & Tversky, A. (1973), On the psychology of prediction. Psychology Review, 80(4), 237-257.
  2. Lakoff, G. (1987). Women, Fire, and Dangerous Tilings. What Categories Reveal about the Mind. Chicago/London: The University of Chicago Press.
  3. Lakoff, G. & Johnson, M. (1980/1988). Metafory w naszym życiu. Warszawa: PIW
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu