BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kuśmierz Magdalena, Hamkało Marcin
Tytuł
Single - wyzwanie marketingowe
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 2, s. 32-35
Słowa kluczowe
Przemiany demograficzne, Gospodarstwa domowe, Komunikowanie marketingowe, Styl życia, Pozycjonowanie
Demographic transformation, Households, Marketing communication, Lifestyle, Positioning
Abstrakt
Zdaniem autorów, bardzo interesującą pod względem potencjału marketingowego grupą celu będącą efektem tego trendu są tak zwani single, czyli młode raczej osoby, żyjące samotnie, nie będące w stałym związku, zamieszkujące miasta, zazwyczaj dobrze wykształcone. Singlowanie to najczęściej okres przejściowy - u jednych trwa kilka lat, u innych kilkanaście. Zjawisku temu, poprzez umiejętną promocję i lansowanie trendów, próbuje się od jakiegoś czasu nadać cechy pozytywne, podkreślając możliwość samorealizacji, unikanie kompromisów i nieograniczoną swobodę wyboru. Singiel ma być w związku z tym postrzegany jako osoba sama, ale nie samotna, a precyzyjnie sformatowane produkty i usługi pozwalają mu odczuć pełną satysfakcję z pozostawania wolnym. Zadanie marketingowe polega zatem na tym, aby przewartościować zjawisko dotychczas postrzegane jako negatywne tak, by w powszechnym odbiorze było uznane za jak najbardziej pozytywne.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu