BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kalicińska-Legendre Joanna
Tytuł
Reklamy online - efekt odroczony?
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 2, s. 42-45
Słowa kluczowe
Reklama w internecie, Marketing internetowy, Lojalność klientów, Strategia reklamy
Internet advertising, e-marketing, Customer loyalty, Advertising strategy
Abstrakt
Autorka opisuje wyniki badań statystycznych, dotyczących reklamy w internecie, które mierzyły efekt następujących zmiennych reklamowych: czas pomiędzy zakupami i wydaną ilość pieniędzy; ilość ich ekspozycji na reklamy; czas od ostatniego zobaczenia reklamy przez klienta; miejsce, gdzie zobaczył reklamę; tekst reklamy i grafikę każdego banneru (kreacja). Okazało się, że im częściej klienci widywali reklamy, tym szybciej wracali do sklepu. Im mniej czasu minęło od ostatniego zobaczenia ogłoszenia, tym szybciej wracali, by dokonać zakupu. Wystawienie bannerów reklamowych na większej liczbie stron www miało podobny efekt. Z kolei zetknięcie się z większą liczbą reklam o różnych formach opóźniało powrót klienta na stronę www. Niewielki jest też wpływ reklam na samą wysokość wydatków.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu