BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lubańska Aleksandra
Tytuł
Znaczenie sklepów dyskontowych na rynku artykułów żywnościowych w Polsce i w wybranych krajach Europy Zachodniej
Role of Discount Food Stores in Poland and Western European Countries
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 3, s. 71-75, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Produkty szybko zbywalne, Handel detaliczny, Rynek żywności, Gospodarka żywnościowa
Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Retail trade, Food market, Food economy
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
W pracy przedstawiono rozwój handlu dyskontowego w Polsce i w wybranych krajach Europy Zachodniej. Główny nacisk położono na znaczenie zagranicznych sieci dyskontowych na rynku artykułów żywnościowych. Stwierdzono, iż sklepy dyskontowe odgrywają coraz większą rolę w obrocie artykułami FMCG. (oryg. streszcz.)

The Polish market of retail sales has undergone substantial changes during the past ten years. Appearance of discount food stores in 90. Introduced new sale channel. Discounts provide new attractive form of distribution that encourage customers and make shopping much easer and cheaper. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Błaszczyk A. 2005: Szykuje się nowa wojna cenowa. Rzeczpospolita z dnia 10 grudnia 2005 [http:/www.rzeczpospolita.pl].
  2. Domański T. 2005: Strategie rozwoju handlu. PWE, Warszawa, 18-49.
  3. Handel nr 3 2001 r. s 28, nr 6 2003 r. s.22
  4. http//: www.biedronka.pl
  5. http//: www.leaderprice.pl
  6. http//:www.lidl.pl
  7. http//: www.netto.pl
  8. http//:www.plus-discount.pl
  9. Maleszyk E. 2005: Sieci dyskontowe na rynku artykułów żywnościowych w Polsce. Poradnik Handlowca nr 2 [http:www.poradnikhandlowca.pl].
  10. Maleszyk E. 2004: Handel dyskontowy w Polsce, Rynek i Konsumpcja. Raporty z badań - rok 2003. Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa, 87-100.
  11. Niewiadomska J. 2006: Wszędzie i tanio. Handel nr 2 (l73),16-17.
  12. Raport strategiczny "Dystrybucja FMCG w Polsce", 2001-2003, CAL Company Assistance.
  13. Życie Handlowe nr 4 2002 r., 21.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu