BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gołębicka Anna, Musioł Maciej
Tytuł
Budowanie społeczości w reklamie
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 3, s. 8-11
Słowa kluczowe
Reklama, Serwis internetowy, Komunikowanie marketingowe, Marketing internetowy
Advertising, Website, Marketing communication, e-marketing
Abstrakt
Autorzy piszą, że społeczności wokół marek nie tworzą się same, trzeba je zorganizować i zjednoczyć wokół określonych wartości. Dlatego też znalezienie odpowiedniej idei jest sprawą kluczową przy jej tworzeniu. Dodatkowo użytkownicy muszą czuć, że mają coś w zamian za przynależność do społeczności danej marki (nie tylko w wymiarze materialnym). Podstawowymi narzędziami tworzenia społeczności są fora dyskusyjne, błogi, chaty, dedykowane użytkownikom społeczności komunikatory oraz zdobywające coraz więcej użytkowników fotoblogi. Na forach dyskusyjnych panuje praktycznie pełna wolność wypowiedzi. Ich fenomen wynika głównie z tego, że pozwalają ludziom poczuć się anonimowymi uczestnikami sieciowej społeczności. Tutaj mogą wypowiadać swoje, często kontrowersyjne opinie na tematy, które są dla nich z jakichś powodów istotne.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu